Książkę, którą wspólnie prezentujemy, postanowiliśmy napisać jako praktyczny poradnik dla osób, które podejmują się negocjacji w handlu. Prowadzenie rozmów biznesowych nie jest łatwe, gdyż istnieją różne nawyki, przyzwyczajenia, stereotypy, które – jak dogmaty – obowiązują jako wzorce procesu negocjacyjnego. Strategie „nieustępliwego i niedostępnego” negocjatora, który, stosując manipulacyjne techniki, realizuje założone cele firmy, do dzisiaj są niezwykle popularne. A jak do takiej postawy dołożymy jeszcze arogancję drugiej strony, połączoną z ordynarnością, można odnieść wrażenie, że sztuka negocjacji to bardziej poziom prymitywizmu niż awangardowej galerii.
210 stron wartościowych treści dla zespołów sprzedażowych i kupieckich
20 opisanych technik negocjacyjnych
22 case study z rzeczywistych sytuacji negocjacyjnych
Praktyczne etapy procesu negocjacyjnego
Style negocjacyjne, które zapewnią odpowiednie przygotowanie do negocjacji
Konflikt i impas w negocjacjach oraz sposoby radzenia sobie w każdej sytuacji
Odbierz darmowy
rozdział książki
Wypełnij formularz, w odpowiedzi otrzymasz publikację pdf z pierwszym rozdziałem książki Negocjacje – droga do porozumienia.
Książka skierowana jest do każdej osoby, która prowadzi negocjacje handlowe na różnych poziomach odpowiedzialności. Publikacja jest doskonałym poradnikiem dla osób pracujących u producentów czy dystrybutorów, spotykających się przy stole negocjacyjnym.
Do dyrektorów sprzedaży, dyrektorów handlowych, kierowników kluczowych klientów (KAM-ów, KAS-ów) czy innych przedstawicieli producenta. Prezentujemy w książce również rozwiązania niezbędne dla reprezentantów sieci detalicznych i innych kupujących. Mogą z niej skorzystać dyrektorzy zakupów, kupcy, zarządzający kategorią oraz osoby podejmujące decyzje zakupowe dla swoich firm.
Dla każdego, kto pracuje w biznesie znajdzie dla siebie odpowiednią wiedzę oraz praktyczne case studies, które będą pomocne w rozmowach negocjacyjnych.
Spis treści
Rozdział 1: Negocjowanie w sprzedaży
Czym są negocjacje?
Czym jest negocjowanie w sprzedaży?
Różnice pomiędzy sprzedawaniem a negocjowaniem
Postrzeganie negocjowania
Falstarty w negocjowaniu
CASE STUDY: „Kiedy byłem małym chłopcem, hej…”
Prawidłowy start w negocjowaniu
CASE STUDY: „Czego nauczyli mnie Holendrzy”
Rozdział 2: Etapy procesu negocjowania
ETAP 1: Przygotowanie
CASE STUDY: „Scenariusze negocjacyjne kluczem do skutecznych negocjacji”
ETAP 2: Otwarcie
CASE STUDY: „Jak, dzięki zegarkowi treningowemu szybko podpisałem kontrakt?”
ETAP 3 : Rozwinięcie
CASE STUDY: „Jak kupiłem koncepcję, nie zwracając uwagi na ceny?”
ETAP 4: Zamknięcie
CASE STUDY: „Dlaczego zakończenie negocjacji to początek kolejnych?”
Style negocjacyjne
Pięć stylów negocjacyjnych
Konkurowanie
CASE STUDY: „ Jak Dawid z Goliatem”
Unikanie
CASE STUDY: „W poszukiwaniu czasu na lepsze warunki”
Dostosowanie się
CASE STUDY: „ A jednak moja żona ma zawsze rację”
Kompromis
CASE STUDY: „Bardzo trudne rozmowy, z których nie jestem zadowolony”
Współpraca
CASE STUDY: „Nowe, kreatywne pomysły, które godzą interesy”
Podsumowanie
Rozdział 3: Psychologia negocjatorów
Cztery kolory
Melancholicy – niebiescy
Cholerycy – czerwoni
Sangwinicy – żółci
Flegmatycy – zieloni
Podsumowanie
Kolorystyczny Efekt Motyla
16 osobowości
4 obszary zachowań
Podsumowanie
Rozdział 4: Zasady i techniki negocjacyjne
Wprowadzenie
Wybrane techniki negocjacyjne
Deprecjacja wartości ustępstw
Kontrolowany przeciek
Nagroda w raju
Presja nieprzewidywalności
Czerwony śledź
Próbny balon
Ingracjacja
Pusty portfel
Fajtłapa
Kosmiczna oferta
Blef
Odmowa negocjowania
Groźba konsekwencji
Presja czasu
Atak personalny
Wzbudzanie poczucia winy
Eskalacja żądań
Brak uprawnień
Rozbicie
Zmiękczenie betonu: technika otwarcia
Krakowski targ: technika rozwinięcia
Dobry i zły policjant: technika zamknięcia
CASE STUDY: Negocjacje, które zapamiętam do końca życia
Podsumowanie
Rozdział 5: Impas i konflikt w negocjacjach
Wprowadzenie
Konflikt interesów
CASE STUDY: „Po prostu nie dostałem zgody”
Konflikt danych
CASE STUDY: Negocjacje oparte na zmanipulowanych danych
Konflikt struktury
CASE STUDY: „…Siła i moc to nie wszystko”
Konflikt wartości
CASE STUDY: „Przyznaj się kim jesteś…”
Konflikt relacji
CASE STUDY: „Nie wiem dlaczego, ale nie lubię gościa”