Brak produktów w koszyku.

Akademia

Kupca TM360

Rozwiń swoje kompetencje negocjacyjne i zostań skutecznym Zakupowcem!

Akademia Kupca TM360 to 10-dniowa Akademia Rozwoju dostarczająca kompleksowej wiedzy i doskonaląca kompetencje w zakresie efektywnego prowadzenia procesów zakupowych.
Główni adresaci
  • Pracownicy pracujący na stanowisku Kupca lub mające w przyszłości pełnić taką funkcję.
Dlaczego warto wziąć udział?
  • Procesowe, merytoryczne podejście do rozwoju – 10 dni warsztatów poprzedzonych testem wiedzy oraz po warsztatach zadaniami wdrożeniowymi
  • Program oparty o dobre praktyki zdobyte podczas wieloletniego doświadczenia trenerów -praktyków w procesach negocjacyjnych oraz autorów książek o negocjacjach
  • Praca w oparciu o praktyczne scenariusze negocjacyjne
  • Warsztatowa forma prowadzenia zajęć
  • Możliwość pogłębiania wiedzy oraz jej transfer do praktyki zawodowej dzięki zadaniom wdrożeniowym
  • Praktyczne wskazówki pomagające osiągać sukcesy negocjacyjne
  • Dyplom ukończenia Akademii Kupca TM360
Czego Uczestnicy nauczą podczas warsztatów:
  • Dostarczenie kompleksowej wiedzy i umiejętności niezbędnej do odpowiedzialnej i skutecznej pracy na stanowisku Kupca
  • Wzrost umiejętności szerszego spojrzenia proces zakupowy
  • Budowanie pewności siebie i umiejętności przekonywania do swoich koncepcji i rozwiązań w celu osiągania zamierzonych rezultatów
  • Praktyczny trening umiejętności negocjacyjnych
Merytoryka:

10 dni praktycznych warsztatów dostarczających kompleksowej wiedzy i kompetencji pozwalających prowadzić efektywne procesu zakupowe, osiągając założone cele.
W ramach Akademii realizujemy pięć 2-dniowych warsztatów:

Warsztat 1 - Przygotowanie postępowania przetargowego
  • Przygotowanie do przetargu i formułowanie kluczowych warunków w specyfikacji
  • Formułowanie precyzyjnego opisu przedmiotu zamówienia - ćwiczenia na case study klienta
  • Kluczowe zapisy umowne – kary, obwarowania, zasady współpracy z wykonawcą
  • Kontakty z potencjalnymi wykonawcami w czasie postępowania – co wolno, co można, jak odpowiadać na pytania, wybór wykonawcy
  • Ryzyka projektowe - wybrane elementy zarządzania projektem (faza po przetargu)
  • Przykłady harmonogramów wykonania usługi – rodzaje harmonogramów, wady i zalety poszczególnych harmonogramów
  • Sporne zapisy w specyfikacji i niedoprecyzowane wymagania – perspektywa klienta
  • Przykłady zapisów generujących niepotrzebne koszty
Warsztat 2 - Gambity otwarcia i budżetowanie
  • Kompetencje negocjacyjne kupca
  • Pojęcie gambitów i ich znaczenie w negocjacjach
  • Zaawansowany język korzyści i wybrane socjotechniki negocjacyjne
  • Implikowany skutek
  • Presupozycje wyboru (drzewo alternatyw)
  • Perswazyjny model prezentacji
  • Analiza SWOT własnych kompetencji negocjacyjnych podczas ćwiczeń negocjacyjnych
Warsztat 3 - Gambity środka i P&L
  • Gambity środka
  • Wybrane techniki negocjacyjne
  • Koło konfliktów w negocjacjach
  • Model wychodzenia z impasu / konfliktu
  • Podstawowe pojęcia P&L
  • Model 4P
  • Równanie zysku
  • Metody budżetowania
  • Struktura generycznego P&L
  • Parametry kontraktu handlowego
  • Ćwiczenia oparte o role
Warsztat 4 - Gambity zamknięcia i podstawy kalkulacji
  • Gambity zamknięcia
  • Przegląd przynależnych technik negocjacyjnych
  • Zachowania kontra
  • Typologie stron w negocjacjach
  • Analiza transakcyjna
  • Podstawy kalkulacji
  • Planowanie budżetu sprzedaży
  • Marża i narzut
  • Dyskont i rabat
  • Front i back
  • Ćwiczenia negocjacyjne
Warsztat 5 - Zarządzanie kategoriami w zakupach
  • Zarządzanie kategoriami - Wprowadzenie & definicje
  • Role i typologia kategorii
  • Zarządzanie kategorią a marketing mix (4P)
  • Matryca produktowa & strategiczna
  • Analiza potencjału dostawcy
  • Relacje strategia - taktyka
  • Pricing w kalkulacji
  • Cena & strategie cenowe
  • Taktyka w pricingu dla poszczególnych kategorii / kanałów
  • Błędy w pricingu
  • Ćwiczenia negocjacyjne oparte o scenariusze
Warsztat 6 - Follow up i planowanie przychodów
  • Gambity negocjacyjne - utrwalanie informacji
  • Planowanie wielkości przychodów
  • Ćwiczenia negocjacyjne oparte o scenariusze
  • Gry negocjacyjne

Zainteresował Cię temat?

Skontaktuj się z nami

Nasi Trenerzy

Eksperci

Roman Szymczak
Specjalizacja: Trade Marketing Handlowy
Artur Dłubak
Specjalizacja: Negocjacje i Sprzedaż

Poznaj ciekawostki rynkowe

Zapisz się do newslettera
Copyright © 2021 – 2024 All Rights Reserved
Realizacja projektu Xseox Marketing
crossmenuarrow-right