Brak produktów w koszyku.

Case

STUDY

Producent narzędzi i akcesoriów (DIY)
Kategoria:
DIY

Producent narzędzi i akcesoriów (DIY)

Wyzwanie
  • Spadek rentowności w rynku przez „walkę cenową” konkurencji
  • Handlowcy rozdający rabaty, aby ich towar był obecny w sklepach
  • Brak spójności w warunkach zakupowych u klientów
Cel
  • WZROST RENTOWNOŚCI FIRMY
  • KLAROWNA STRATEGIA ASORTYMENTOWO – RABATOWA
  • WZROST KOMPETENCJI HANDLOWCÓW (SPRZEDAŻ DORADCZA)
Zastosowane narzędzia
  • Analiza warunków zakupowych klientów
  • Doradztwo koncepcyjne - przygotowanie nowej strategii cenowej i asortymentowej dla każdej z kategorii, w której producent jest obecny w sklepie
  • Warsztaty z zakresu „Obrony ceny” i „Negocjacji koncepcji” dla zespołu handlowego
Efekty
  • Ujednolicenie warunków zakupowych (rabatów podstawowych i warunkowych) w zależności od potencjału klienta
  • Wdrożenie standardów ekspozycyjnych w rynku
  • Zwiększenie rentowności w firmie o 1,2%
  • Zwiększenie masy marży w kategoriach od 3% do nawet 15%
  • Wzrost kompetencji przedstawicieli producenta w zakresie sprzedaży koncepcji
  • Utrzymanie 95% klientów współpracujących z firmą

Poznaj ciekawostki rynkowe

Zapisz się do newslettera
Copyright © 2021 – 2024 All Rights Reserved
Realizacja projektu Xseox Marketing
crossmenuarrow-right