Brak produktów w koszyku.

Case

STUDY

Ogólnopolska sieć aptek
Kategoria:
FARMACJA

Ogólnopolska sieć aptek

Wyzwanie
  • Brak standardów zarządzania kategorią w sieci
  • Trudności w aptekach z egzekucją ustaleń z producentem
  • Niskie kompetencje marketingowe kierowników aptek
Cel
  • ZBUDOWANIE STANDARDÓW ZARZĄDZANIA KATEGORIĄ W SIECI
  • ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY Z EKSPOZYCJI
  • WZROST MARŻY DODATKOWEJ Z KONTRAKTÓW PRODUCENCKICH
Zastosowane narzędzia
  • Audyt obecnie stosowanych rozwiązań i analiza potencjału rozwoju w aptekach sieci
  • Cykl warsztatów „Akademii Trade Marketingu TM360”wra zadaniami wdrożeniowymi (Dział Operacji i centrala marketing)
  • Doradztwo koncepcyjne – wspólne wypracowanie rozwiązań zarządzania kategorią (asortyment, ekspozycja, ceny i promocje) dla różnych formatów aptek
  • Post-audyt weryfikujący realizację celów
Efekty
  • Ujednolicenie standardów w pięciu kluczowych kategoriach (przeziębienie, przeciwbólowe, minerały i witaminy, trawienie, sezon)
  • Zwiększenie o 76% dodatkowych opłat od producentów za utrzymanie standardów
  • Wzrost sprzedaży z ekspozycji o 42%
  • Zwiększenie marży procentowej w sieci aptek o 2,7% pp.
  • Zrozumienie i adaptacja realizacyjna standardów ekspozycyjnych przez kierowników aptek na poziomie 87%
  • Wykorzystanie części samoobsługowej do ustawienia regałów oraz ekspozycji produktów w aptece

Poznaj ciekawostki rynkowe

Zapisz się do newslettera
Copyright © 2021 – 2024 All Rights Reserved
Realizacja projektu Xseox Marketing
crossmenuarrow-right