Jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu
Książką „PRICING jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu” to praktyczne kompendium wiedzy na temat psychologii cen, postrzegania cen przez klientów czy działaniach niecenowych zwiększających marże w detalu. W niej zostały zaprezentowane narzędzia i techniki pricingowe, dzięki którym właściciel sklepu czy apteki może podnieść rentowność swojej placówki dźwignią pricingową, nie tracąc ilości dotychczas odwiedzanych klientów. Książka pokazuje praktyczne przykłady związane z pricingiem do zastosowania w różnych branżach. Zawarte są w niej również Romana Szymczaka autorskie, niespotykanie nigdzie wcześniej badania na klientach odnośnie ich postrzegania ceny, plakatu promocyjnego czy cenówki.
150 stron poświęconych mechanizmom pricingowym, dzięki którym można zwiększyć marżę
35 taktyk psychologii cen stosowanych przez sklepy stacjonarne i internetowe
Prezentacja wielu rynkowych przykładów dobrych praktyk i błędów w zarządzaniu cenami
Wyjaśnienie znaczenia dźwigni pricingowej w budowaniu rentowności
Niecenowe strategie budowania skutecznych promocji w sklepach
Prezentacja nowoczesnych rozwiązań zarządzania cenami w sieciach detalicznych, dzięki zastosowaniu aplikacji Pricely
Odbierz darmowy
rozdział książki
Wypełnij formularz, w odpowiedzi otrzymasz publikację pdf z pierwszym rozdziałem książki Negocjacje – droga do porozumienia.
Dla właścicieli lub menedżerów zarządzającym punktem sprzedaży rozumianym jako sklep detaliczny z różnych branż (FMCG, DIY, RTV/AGD, fashion), a także aptekami. Mechanizmy postrzegania przez klientów (pacjentów) cen w każdym miejscu są bowiem identyczne,
Dla menadżerów odpowiadającym za sprzedaż od strony producenta, gdyż znajomość różnych technik i narzędzi związanych z zarządzaniem cenami i psychologią cen, może pomóc w rozmowach z detalistą. Naucz się stosować właściwe rozwiązanie cenowe korzystne dla detalisty jak i producenta,
Dla menadżerów marketingu lub trade marketingu który w swoich strategiach sprzedażowych opiera się tylko na modelach analitycznych, porównawczych, pomijając całą gamę rozwiązań związanych z psychologią i postrzeganiem cen przez klientów.
Spis treści
Rozdział 1: Zarządzanie cenami - jak do tego podejść?
Cena jako element marketingu
Dźwignia pricingowa
Motywy zakupowe klienta a cena sprzedaży
Determinanty cenowe i ich znaczenie dla detalu
Neuropricing – jak do tego tematu podejść?
Narzut a marża – czy jest różnica?
Prawo a cena – co warto wiedzieć?
Rozdział 2: Proces zarządzania cenami w detalu
Strategie marżowania stosowane w detalu
Przykłady związane z podejściem do marży
Zaawansowany proces zarządzania cenami w detalu
Rozdział 3: Psychologia cen i wpływ na decyzje klienta
Mity dotyczące cen
Cena a wartość
Postrzeganie ceny przez klientów
Segmentacja klientów
Proces decyzyjny klienta
Doświadczenie miejsca a cena
Rozdział 4: Techniki #pricing top 35
Rozdział 5: Niecenowe działania zwiększające marżę
Wdrożenie merchandisingowe
Wyróżnienie materiałami pos
Wyróżnienie dodatkowymi korzyściami dla klienta
Rozdział 6: Oznaczenia cenowe w detalu
Etykieta cenowa na listwie cenowej
Plakat informacyjny lub promocyjny
Rozdział 7: Cena a promocja
Co to jest promocja?
Po co organizujemy promocje?
Rodzaje promocji
Nazwy promocji
Rodzaje akcji marketingowych niezwiązanych z ceną
Miejsce pokazywania promocji
Top 10 błędów w organizowaniu promocji
Proces budowania skutecznych promocji
Rozdział 8: Nowoczesne narzędzia pricingowe stosowane w detalu