Książka MERCHANDISING

ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ W PUNKCIE SPRZEDAŻY
autor: Roman Szymczak

To pierwsza w Polsce książka o merchandisingu i zarządzaniu kategorią oparta na wielu latach pracy i obserwacji rynku,
zachowań klientów i zrealizowanych projektów doradczych w obszarze trade marketingu.

książka Merchandising Roman Szymczak
null

320 stron praktycznych rozwiązań merchandisingowych

stosowanych w sklepach
null

Multibranżowe przykłady:

FMCG, DIY, AGD/RTV, FARMACJA
null

30 zasad z merchandisingu

dot. organizacji powierzchni sklepu i budowania ekspozycji
null

20 ćwiczeń do rozwiązania

i sprawdzenia swojej wiedzy
null

Szerokie spojrzenie na zarządzanie kategorią

punkt wyjścia do zrozumienia procesu związanego z budowaniem koncepcji standardów merchandisingowych

null

Omówienie merchandisingu

z perspektywy producenta, sklepu i klienta

null

Przykłady narzędzi,

które pomogą w utrzymaniu standardów ekspozycyjnych

KSIĄŻKA ODPOWIADA NA KLUCZOWE PYTANIA:

POBIERZ BEZPŁATNIE DRUGI ROZDZIAŁ

W odpowiedzi otrzymasz publikację pdf z drugim rozdziałem książki Romana Szymczaka Merchandising.

    Ta książka jest dla Ciebie jeśli jesteś...


    null

    właścicielem lub menedżerem zarządzającym punktem sprzedaży

    rozumianym jako sklep detaliczny z różnych branż (FMCG, DIY, RTV/AGD, fashion), a także aptekami. Mechanizmy postrzegania przez klientów (pacjentów) cen w każdym miejscu są bowiem identyczne,
    null

    menadżerem odpowiadającym za sprzedaż od strony producenta,

    gdyż znajomość różnych technik i narzędzi związanych z zarządzaniem cenami i psychologią cen, może pomóc w rozmowach z detalistą. Naucz się stosować właściwe rozwiązanie cenowe korzystne dla detalisty jak i producenta,
    null

    menadżerem marketingu lub trade marketingu

    który w swoich strategiach sprzedażowych opiera się tylko na modelach analitycznych, porównawczych, pomijając całą gamę rozwiązań związanych z psychologią i postrzeganiem cen przez klientów.

    Spis treści


    Rozdział 1: Zarządzanie kategorią

    • Wstęp do zarządzania kategorią – założenia i definicje 
    • Proces zarządzania kategorią
    • Strategia
    • Analizy i badania
    • Dobór produktów do kategorii

    Rozdział 2: Merchandising - definicje

    • Merchandising – definicje
    • Jakie są główne cele merchandisingu 
    • Działania sensoryczne 
    • Znaczenie kolorów w merchandisingu

    Rozdział 3: Merchandising - organizacja powierzchni sklepu - kategoryzacja

    • Kryteria tematyczne 
    • Kryteria specjalne 
    • Komplementarność, czyli logiczne powiązania 
    • Zasada krzyża regału 
    • Poziomy regałów 

    Rozdział 4: Merchandising - organizacja powierzchni sklepu - strefy sklepu

    • Strefy sklepuOsie widokowe 
    • Strefy gorące w sklepie 
    • Strefy zimne w sklepie 
    • Pułapki ciemności – czyli jak wykorzystać oświetlenie w sklepie 

    Rozdział 5: Merchandising - organizacja powierzchni sklepu - ruch klientów

    • Ruch prawostronny i chodzenie po obrzeżach sklepu
    • Efekt trawnikowy w sklepie
    • Wolne plecy 
    • Zagospodarowanie ekspozycji wolnostojących w sklepie
    • Zagospodarowanie kasy

    Rozdział 6: Merchandising - budowanie ekspozycji metodą WISE

    • Widoczność 
    • Segmentacja
    • Multifacing produktów 
    • Serce regału
    • Budowanie kontrastów 
    • Identyfikacja 
    • Zasada lewego oka
    • Oznaczenia cenowe w regale 
    • Wyróżnienia sklepu, kategorii i asortymentu 
    • Wyróżnienia producenta w sklepie
    • Stabilność
    • Efekt linii
    • Efekt obfitości 
    • Zasada FIFO, LIFO, FEFO
    • Dostępność asortymentu 
    • Ekonomia
    • Trójkąt konsensusu merchandisingowego
    • Kryteria wyboru danych do budowania ekspozycji
    • Ekonomia regału – wyliczenia efektywności z półkI

    Rozdział 7: Narzędzia utrzymania ekspozycji

    • Usługa merchandisingu w sklepie – kiedy jest potrzebna?
    • Współpraca z agencją merchandisingową
    • Case study: obsługa merchandisingowa firmy Karcher

    DLACZEGO NAPISAŁEM TĘ KSIĄŻKĘ?

    null

    Roman Szymczak

    CEO TM360 Sp. z o.o.

    Roman Szymczak zajmował stanowiska managera w firmach takich, jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek z branży FMCG.

    Ukończył studia z zakresu Zarządzania i Marketingu na UMCS w Lublinie oraz studia MBA w University of Illinois. Absolwent studiów podyplomowych Master Class of Management – SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Polish National Sales Awards – Trener Sprzedaży 2015.

    Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Właściciel firmy szkoleniowej TM360 Trade Marketing Consulting & Training, która prowadziła zaawansowane projekty doradcze i szkoleniowe dla ponad 500 firm z różnych branż: FMCG, farmacja, DIY, nowe technologie, usługi, finanse, produkcja itp.

    Jest także wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych. Był również ekspertem platformy edukacyjnej dla małego i średniego biznesu firmy Samsung. Roman Szymczak to autor książek branżowych Pricing – jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu, Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych. Najnowszą publikacją, jaką stworzył Roman Szymczak jest książka Merchandising.