Dlaczego warto zostać uczestnikiem Akademii Trade Marketingu?

Wszyscy słyszeli o trade marketingu, ale tylko niewiele osób naprawdę wie, co to za zjawisko i dlaczego jest ono tak ważne dla skutecznej sprzedaży. Wychodzimy więc naprzeciw oczekiwaniom branży handlowej, która chcąc zdobyć i utrzymać coraz więcej klientów, potrzebuje skutecznych i sprawdzonych metod, by tego dokonać.

Zapraszamy na szkolenie: Akademia Trade Marketingu – ośmiodniowego cyklu eksperckich warsztatów.

Podczas zajęć w naszej Akademii Trade Marketingu przyjrzymy się bliżej zagadnieniom takim, jak: merchandising, zarządzanie kategorią, budowanie planogramów, pricing, promocja, polityka cenowa i wielu innym.

W trakcie zajęć prowadzonych w systemie ćwiczeń interaktywnych, uczestnicy zapoznają się z niezbędną dozą teorii (30% czasu), jak i z praktyką ćwiczeniową na sali i w punkcie sprzedaży (70% czasu).

null

Dyskusja nt. czynników określających decyzje zakupowe

w poszczególnych kanałach dystrybucji, dzięki czemu uczestnicy będą w stanie zwiększyć rentowność swoich biznesów.
null

Zapoznanie się z narzędziami i metodami działania TM

na liniach kanałów, co da możliwość podniesienia poziomu sprzedaży w POS’ach.

null

Wymiana the best practice w grupie uczestników

co pozwoli w szybkim tempie wdrożyć rozwiązania zwiększające przewagę konkurencyjną, bez straty czasu na niepotrzebne i kosztowne eksperymenty.
null

Praktyczne wskazówki podnoszące rentowność punktu detalicznego.

dzięki pracy na autorskich ćwiczeniach, case study, wizytach w sklepie, scenkach.

Akademia Trade Marketingu odbywa się w formie warsztatów zorganizowanych dla niewielkiej grupy uczestników (max. 12 osób).  Zajęcia poprowadzą specjaliści – praktycy trade marketingu z sektora FMCG, DIY i farmacji.

Podczas warsztatów skupimy się na aspektach związanych z prawidłowym i efektywnym funkcjonowaniem punktu sprzedaży.

Szczegółowo omówimy kwestie zarządzania kategorią, merchandisingu powierzchni i zasad budowania efektywnych planogramów kategorii, zarządzania cenami i organizacji skutecznych akcji promocyjnych wraz z miernikami oceny efektywności działań oraz projektowania procesu trade marketingowego.

Po zaliczeniu egzaminu otrzymasz CERTYFIKAT MASTER OF TRADE MARKETING. Ważniejsze od niego będzie jednak zupełnie nowe spojrzenie na trade marketing, merchandising i zarządzanie kategorią. Uczestnicy zajęć zyskają solidną dawkę wiedzy na wymienione tematy i na wiele innych zagadnień powiązanych z trade marketingiem.

Korzyści z udziału w Akademii Trade Marketingu:

null

8 dni praktycznych warsztatów

Jest to pierwszy tak kompleksowy projekt szkoleniowy z zakresu trade marketingu w Polsce.
null

Eksperci trade marketingu

Trenerzy prowadzący zajęcia są ekspertami trade marketingu, praktykami, którzy nadal aktywnie działają w sprzedaży.

null

Zajęcia warsztatowe.

Korzystamy z autorskich ćwiczeń i metodologii np. WISE, DEEP. Ćwiczymy, wychodząc do sklepów, z użyciem kamery, na makietach.

null

Case study

Będziesz pracować na rzeczywistych case study z rynku detalicznego.
null

Praktyczne rozwiązania

Poznasz praktyczne rozwiązania trade marketingowe.

null

Kontakty

Nawiążesz relacje i kontakty z praktykami z rynku.

null

Nowoczesne metody

Poznasz nowoczesne narzędzia i metody oddziaływania na klienta.

 

Forma szkolenia

null

Ilość osób

Akademia odbywa się w formie warsztatów zorganizowanych dla niewielkiej grupy uczestników (max. 20 osób).
null

Warsztaty

Podczas warsztatów skupimy się na aspektach związanych z prawidłowym i efektywnym funkcjonowaniem punktu sprzedaży. Zajęcia poprowadzą specjaliści – praktycy trade marketingu z sektora FMCG, DIY.
null

Zarządzanie kategorią i planogramy

Szczegółowo omówimy kwestie zarządzania kategoriąmerchandisingu powierzchni i zasad budowania efektywnych planogramów kategoriizarządzania cenami i organizacji skutecznych akcji promocyjnych i mierników oceny efektywności działań oraz projektowania procesu trade marketingowego.
null

Certyfikat

Po zaliczeniu egzaminu otrzymasz CERTYFIKAT MASTER OF TRADE MARKETING.

Rekomendacja pomysłodawców Akademii Trade Marketingu:

null

Roman Szymczak

CEO TM360 Sp. o.o. Ekspert Trade Marketingu

„Obserwując rynek można zauważyć, że bez skutecznych narzędzi trade marketingowych trudno osiągać odpowiednie cele sprzedażowe. Reklama w mediach czy osobiste relacje zespołów handlowych z uczestnikami rynku już nie wystarczają. Trwałe miejsce w rynku i osiąganie wyników jest możliwe dzięki umiejętnościom pracy na nowoczesnych narzędziach trade marketingowych. Akademia ma dać właściwe wskazówki zespołom sprzedaży, co i jak robić by osiągnąć zamierzone wyniki…”

null

Artur Dłubak

„Trade marketing jest tym elementem marketingu mix, który daje możliwość grania jakością oferty a nie tylko ceną. Umożliwia przedstawienie kompleksowego rozwiązania, zamiast skupiania się jedynie na atrybutach produktu. Jest narzędziem mądrej gry sprzedażowej, w której potrafi przesądzić o sukcesie handlowca. Trzeba tylko wiedzieć, co, jak, gdzie i kiedy stosować … i tego właśnie dowiecie się w trakcie Akademii.”

Kogo zapraszamy do uczestnictwa w Akademii Trade Marketingu?

Warsztaty skierowane są do osób pracujących w zespołach trade marketingu i sprzedaży, shopper i brand marketingu, właścicieli i kierowników punktów sprzedaży oraz wszystkich, którzy chcą ugruntować i poszerzyć swoją wiedzę nt. mechanizmów trade marketingowych w punkcie sprzedaży, a w szczególności do:

Właścicieli i kierowników punktów sprzedaży: sklepów detalicznych, aptek, marketów, supermarketów.

Producentów sektora FMCG, DIY, Elektro, farmacja.

Przedstawicieli sieci handlowych.

Sprzedawców, przedstawicieli handlowych, Key Account Managerów.

ZJAZD I – Wprowadzenie do marketingu i zarządzanie kategorią.

null

Cel

Celem sesji poświęconej CM, jest usystematyzowanie wiedzy na temat zarządzania kategorią, tak aby zastosować ją jako narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej w całym spektrum 4P.

Omawiając zarządzanie kategorią wyjdziemy nie tylko od potrzeb sieci handlowych, sklepów typu stand alone czy też potrzeb category managera, ale też spojrzymy na zagadnienie z punktu widzenia potrzeb klienta.

Umiejętne wykorzystanie CM do zarządzania sprzedażą detaliczną, jest absolutnym kluczem do sukcesu.

null

Info

Podczas pierwszego zjazdu skupimy się na krótkim wprowadzeniu do tego, czym tak naprawdę jest trade marketing. Jednak nie będziemy tu cytować książkowych definicji, tylko zajmiemy się praktycznym podejściem do tego zagadnienia. Po wprowadzeniu, przejdziemy do głównego zagadnienia tego spotkania, czyli category managementu.
null

Korzyści

Wiedza i umiejętności w zakresie zarządzania kategorią ułatwią uczestnikom nie tylko prowadzenie rozmów handlowych i finalizowanie transakcji, ale też pozwolą na stosowanie skutecznej argumentacji negocjacyjnej w poszczególnych kanałach sprzedaży. Wiedza zdobyta w tym module pozwoli właścicielom sklepów jeszcze lepiej dobierać asortyment tak, żeby zapewnić szeroki wybór klientowi przy jednoczesnym ograniczeniu zapasów i towarów o niskiej rotacji.

ZJAZD I – Program

MODUŁ 1. Wprowadzenie do trade marketingu – umiejscowienie w realizacji strategii firm

Zaznajomienie z najnowszymi rozwiązaniami marketingu rynkowego w ramach koncepcji Marketingu Mix 8 P’s i porównanie z Marketingiem 4.0.

Pokazanie różnicy pomiędzy klientem – shopperem – konsumentem w odniesieniu do działań marketingowych

Ćwiczenie – Matryca Trade Marketingowa – zadanie wprowadzające do zrozumienia złożoności procesu trade marketingowego

MODUŁ 2. Procesy i strategie zarządzania kategorią:

Omówienie wielostopniowego procesu zarządzania kategorią w oparciu o strategie firmy

Zarządzanie kategorią i wpływ na rentowność producenta oraz sklepu

Strategie asortymentowe – praktyczne przykłady zastosowań różnych strategii zarządzania kategorią – przykłady z rynku

MODUŁ 3. Warsztat praktyczny – optymalizacja asortymentowa – ocena według trójkąta interesariuszy (klienta, sklepu, producenta)

Budowanie drzewka asortymentowego dla wybranych kategorii

Decyzje odnoście optymalizacji kategorii dzięki oznaczeniu strategii, roli i motywów klienta

Omówienie zaproponowanych rozwiązań w zależności od celów producenta i sklepu

ZJAZD II – Szkolenie z merchandisingu, organizacji powierzchni sklepu i visual merchandisingu

null

Cel

  • Celem sesji poświęconej merchandisingowi, jest usystematyzowanie wiedzy na temat organizacji powierzchni sklepu, budowania planogramów kategorii i ekspozycji produktów na regałach oraz w pozostałych strefach sklepu.
  • Na warsztatach nauczysz się planować floorplan sklepu dzięki wykorzystaniu autorskich makiet magnetycznych.
  • Na podstawie realnych zdjęć i wizyt w sklepach dowiemy się, czego unikać projektując powierzchnię sprzedaży oraz co warto zastosować.
null

Info

Podczas drugiego zjazdu skupimy się na zagadnieniach związanych z merchandisingiem i budowaniem planogramów. Poruszając się pomiędzy sklepowymi półkami, standardowy klient jest w stanie ogarnąć wzrokiem około 300 SKU (produktów i ich wariantów) w ciągu zaledwie 5 sekund. Oznacza to, że w sklepie marka musi krzyczeć głośniej od konkurencji, żeby przyciągnąć uwagę klienta – mogą to zapewnić umiejętnie zastosowane strategie wyróżniania produktów, ale też sam przemyślany merchandising.
null

Korzyści

  • Dowiesz się, jak wykorzystać całość przestrzeni handlowej do komunikacji z klientami, by wywołać u nich potrzebę zakupu towarów i umożliwić jej realizację.
  • Poznasz strategie wyróżniania produktów – efektywne narzędzia, które pomogą producentom w wykorzystaniu potencjału sklepu do zwiększenia widoczności ich produktów.
  • Dowiesz się, jak stworzyć sklep, który pokochają klienci oraz dlaczego wybierają oni konkretne sklepy, a inne obchodzą szerokim łukiem.
  • Poznasz odpowiedzi na pytania: co zrobić, by sklep odwiedzało więcej klientów? Jak motywować klientów do częstych odwiedzin i większych zakupów dzięki visual merchandisingowi?

ZJAZD II – Program

MODUŁ 1. Merchandising – organizacja powierzchni sklepu – wykorzystanie potencjału miejsca.

15 najważniejszych zasad merchandisingu z omówieniem na przykładach z rynku.

Praktyczne wykorzystanie poznanych metod w procesie optymalnego zarządzania powierzchnią sklepu.

Film instruktażowy „Organizacja przestrzeni sprzedażowej” – autor Roman Szymczak

Autorskie ćwiczenie – „magnetyczna makieta” – wykorzystanie potencjału powierzchni do osiągnięcia celów sklepu i producenta.

MODUŁ 2. Jak zaprojektować sklep i ekspozycję którą pokocha klient?

Visual Merchandising i psychologia zachowania konsumenta

Związek między schematami zachowań klienta a aranżacją przestrzeni handlowej.

Rola i budowanie stref sprzedaży (witryna/ strefa wizerunkowa, sklep).

Badania rynkowe – ścieżka klienta w sklepie – jak to wykorzystać do zwiększenia efektywności.

MODUŁ 3. Ekspozycja, przygotowanie instrukcji:

Rodzaje i estetyka ekspozycji – formy i narzędzia ekspozycyjne.

Czynniki kształtujące ekspozycję – prezentacje rozwiązań z perspektywy producenta i sklepu.

Rola ekspozycji – wpływ prawidłowej ekspozycji na decyzje zakupowe klientów.

MODUŁ 4. Merchandising – zasady budowania skutecznych planogramów kategorii

Metoda WISE (Widoczność, Identyfikacja, Skuteczność, Ekonomia) – które zasady merchandisingu należy zastosować budując planogramy kategorii w sklepie?

Wykorzystanie zasad pricingu i zarządzania kategorią do przygotowania planogramów.

Ćwiczenie praktyczne – przygotowanie planogramu dla wybranych kategorii produktowych.

MODUŁ 5. Ekspozycja, przygotowanie instrukcji:

Rodzaje i estetyka ekspozycji.

Wpływ ekspozycji na decyzje zakupowe.

Czynniki kształtujące ekspozycję.

Rola ekspozycji.

Wpływ prawidłowej ekspozycji na decyzje zakupowe klientów.

ZJAZD III – Pricing i promocja

null

Cel

· Poznasz różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji.
· Dowiesz się jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawisz że klient zaakceptuje cenę a po rozmowie z Tobą, staniesz się dla niego partnerem biznesowym. Dzięki wielu zadaniom, które będziesz musiał rozwiązać staniesz się ekspertem, twardym negocjatorem i partnerem jednocześnie.
· Szczegółowo omówimy na przykładach mechanizmy promocji sprzedaży, takie jak m.in. re-sell, up-sell, add-sell czy cross-sell. W ostatniej części modułu poznamy szczegółowe narzędzia promocyjne (takie jak m.in. promocje cenowe, premie, konkursy, próbki i in.) wraz z ich wykorzystaniem oraz mierzeniem ich skuteczności i efektywności.

null

Info

Podczas trzeciego zjazdu skupimy się na zagadnieniach związanych z pricingiem i promocją. Na warsztatach pokażemy, że cena to wypadkowa wielu zmiennych a na akceptację ceny przez klienta składa się bardzo wiele elementów.
Główny nacisk w module to praktyczne doświadczenie przez Uczestników warsztatów działań promocyjnych w praktyce. Podzieleni na 4-5 zespołów przy określonym budżecie (w formie falsyfikatów banknotów) konkurować będziemy o jak najlepszy wynik planowanych i realizowanych działań promocyjnych.

null

Korzyści

· Na warsztacie poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowości sklepu. Dowiesz się jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów. Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność. Na podstawie przykładów z mass market zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych.

·  Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku. Dokonamy przełożenia doświadczeń z symulacji „Promotion management” do codziennych zadań, włączając w to proces zarządzania promocją jako projekt.

ZJAZD III – Program

MODUŁ 1. Pricing jako element właściwego pozycjonowania rynkowego.

Badania odnoszące się do postrzegania cen przez klientów

Determinanty cenowe wpływające na cenę (Top 15)

Narzędzia i techniki maksymalizowania marży produktów – ćwiczenia analityki efektywności

MODUŁ 2. Strategie ustalania i kształtowania cen:

Strategie cenowe stosowane w różnych rynkach – najlepsze praktyki oraz najczęstsze błędy

Dźwignia pricingowa – znaczenie dla pozycjonowania cenowego – analiza finansowa

Psychologia cen – najskuteczniejsze techniki stosowane w mass markecie

MODUŁ 3. Ćwiczenie „MAKSYMALIZACJA KORZYŚCI” – matryca pricingowa

Zastosowanie poznanej wiedzy w zakresie motywów zakupowych i zasad psychologii cen

Osiągnięcie efektu odpowiedniego postrzegania cenowego punktu handlowego

Wyliczanie skuteczności pozycjonowania cenowego w zależności od przyjętej strategii

MODUŁ 4. Symulacyjna gra strategiczna „PROMOTION MANAGEMENT”

STP (komu – co – dlaczego): przygotowanie strategii działań promocyjnych.

Wybór formy promocji sprzedaży i korzyści dla klientów.

Komunikacja działań promocyjnych, wdrażanie i kontrola efektów.

MODUŁ 5. Narzędzia promocji i sprzedaży w praktyce.

Transfer doświadczeń z symulacji do codziennych wyzwań zawodowych trade marketerów.

Mechanizmy promocji sprzedaży w praktyce.

Techniki promocji sprzedaży i ocena ich efektywności.

ZJAZD IV – Negocjowanie koncepcji trade marketingowej

null

Cel

  • Do kluczowych elementów warsztatu handlowców należy wiedza o tym, jakimi osobami są ich klienci, jak postępują, co ich motywuje do działania i jak należy z nimi rozmawiać tak, aby przyjmowali do wiadomości przedstawiane im argumenty.
  • Podczas ostatniego zjazdu skupimy się na narzędziach sprzedażowych i negocjacyjnych. Pierwszym celem sesji, jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat skutecznych sposobów prowadzenia negocjacji, pozwalających przekonać różne poziomy decyzyjne do koncepcji trade marketingowej. Drugim celem sesji, jest przećwiczenie elementów technologii perswazyjnej tak, aby po szkoleniu uczestnicy byli w stanie od razu wykorzystać nabytą wiedzę podczas rozmów handlowych, zwiększając skuteczność swoich działań.
null

Info

Podczas ostatniego zjazdu skupimy się na narzędziach sprzedażowych i negocjacyjnych. Ich zastosowanie pozwoli uczestnikom skutecznie negocjować koncepcję trade marketingową na różnych poziomach decyzyjnych. Do kluczowych elementów warsztatu handlowców należy wiedza o tym, jakimi osobami są ich klienci, jak postępują, co ich motywuje do działania i jak należy z nimi rozmawiać, tak aby przyjmowali argumenty. Ta sesja pozwoli nauczyć się, jak rozpoznawać poszczególne typy współrozmówców i jak skutecznie przekonywać ludzi w procesie sprzedaży i negocjacji. Dyskusja i ćwiczenia są interaktywne. 

null

Korzyści

Ta sesja pozwoli nauczyć się, jak rozpoznawać poszczególne typy współrozmówców oraz jak skutecznie przekonywać ludzi w procesie sprzedaży i negocjacji. Dyskusja oraz interaktywne ćwiczenia wskażą sposoby zastosowania nowo poznanych narzędzi w praktyce, w odniesieniu do reprezentowanej branży. Bezpośrednią korzyścią będzie więc możliwość przećwiczenia mechanizmów działających na co dzień w praktyce, a nie obecnych jedynie w sferze teorii. Dodatkowo, praca ćwiczeniowa z każdym z uczestników odkryje słabe i mocne strony argumentacji u poszczególnych osób, dając możliwość sprawdzenia skuteczności w dopasowaniu narzędzi. Dzięki temu, wskażemy obszary dojrzałe oraz te wymagające dalszego pogłębiania kompetencji. 

ZJAZD IV – Program

MODUŁ 1. Argumentacja w kole kompetencji.

Sprzedawanie ws. negocjowanie.

Czym są kompetencje?

Podstawy argumentacji.

MODUŁ 2. Typologie stron.

DISC lub podstawy analizy transakcyjnej.

Gotowość zakupowa. 

Systemy reprezentacji.

MODUŁ 3. Perswazja socjotechniczna.

Modele argumentacyjne CK / CZK / CKK 

Zarządzanie obiekcjami i socjotechnika obrony ceny: IMADŁO.

Model perswazyjny AIDA / SPIN / SPINA

MODUŁ 4. Technologia negocjacji.

Typy negocjatorów.

Podstawowe techniki w gambitach negocjacyjnych.

Zarządzanie impasem i konfliktem.

Trenerzy Akademii trade marketingu:

null

Roman Szymczak

Merchandising, Pricing, Negocjacje
O mnie
null

Dagmara Habiera

Visual Merchandising i sprzedaż

null

Artur Dłubak

Ekspert trade marketingu, sprzedaży i negocjacji handlowych.

O mnie

Informacje ogólne

null

Najbliższe szkolenia

15-16 marca 2022 // 14-15 kwietnia 2022 // 26-27 maja 2022 // 20-21 czerwca 2022

null

Miejsce szkolenia

Hotel DeSilva w Piasecznie, ul. Puławską 42b
Zobacz miejsce szkolenia
null

Pobierz plik

z zamówieniem udziału

Pobierz
null

Organizator

Organizatorem Akademii jest: TM360.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany w programie.

Cena

Cena obejmuje:
8 dni szkoleniowych, komplet materiałów dydaktycznych, certyfikat, przerwy kawowe i lunch podczas wszystkich zjazdów.
Cena nie obejmuje:

Kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Zgłoszenia przyjmujemy do 4 marca 2022. O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba osób jest ograniczona do max. 12.