Dlaczego warto zostać uczestnikiem szkolenia – akademia trade marketingu?

Wszyscy słyszeli o trade marketingu, ale tylko niewiele osób naprawdę wie co to za zjawisko i dlaczego jest ono dla skutecznej sprzedaży tak ważne. Wychodzimy więc naprzeciw oczekiwaniom handlu, który chcąc zdobyć i utrzymać coraz więcej klientów, potrzebuje skutecznych i sprawdzonych metod, aby tego dokonać.

Akademia Trade Marketingu to cykl 8 dni eksperckich szkoleń, który zapewni jej uczestnikom wiedzę i dostęp do nowoczesnych rozwiązań w zakresie TM, komunikacji i sprzedaży na poziomie detalisty.

W trakcie zajęć prowadzonych w systemie ćwiczeń interaktywnych, uczestnicy zapoznają się z niezbędną dozą teorii (30% czasu), jak i praktyką ćwiczeniową (70% czasu).

null

Dyskusja nt. czynników określających decyzje zakupowe

w poszczególnych kanałach dystrybucji, dzięki czemu uczestnicy będą w stanie zwiększyć rentowność swoich biznesów.
null

Zapoznanie się z narzędziami i metodami działania TM

na liniach kanałów, co da możliwość podniesienia poziomu sprzedaży w POS’ach.
null

Wymiana the best practice w grupie uczestników

co pozwoli w szybkim tempie wdrożyć rozwiązania zwiększające przewagę konkurencyjną, bez straty czasu na niepotrzebne i kosztowne eksperymenty.
null

Praktyczne wskazówki podnoszące rentowność punktu detalicznego.

dzięki pracy na autorskich ćwiczeniach, case study, wizytach w sklepie, scenkach.

Akademia odbywa się w formie warsztatów zorganizowanych dla niewielkiej grupy uczestników (max. 20 osób).  Zajęcia poprowadzą specjaliści – praktycy trade marketingu z sektora FMCG, DIY.

Podczas warsztatów skupimy się na aspektach związanych z prawidłowym i efektywnym funkcjonowaniem punktu sprzedaży.

Szczegółowo omówimy kwestie zarządzania kategoriąmerchandisingu powierzchni i zasad budowania efektywnych planogramów kategorii, zarządzania cenami i organizacji skutecznych akcji promocyjnych i mierników oceny efektywności działań oraz projektowania procesu trade marketingowego.

Po zaliczeniu egzaminu otrzymasz CERTYFIKAT MASTER OF TRADE MARKETING.

Korzyści z udziału w Akademii

null

8 dni praktycznych warsztatów

Pierwszy tak kompleksowy projekt szkoleniowy obejmujący zakres trade marketingu w Polsce
null

Eksperci trade marketingu

Trenerzy prowadzący zajęcia są ekspertami trade marketingu,
praktykami, nadal aktywnie działającymi w sprzedaży.

null

Zajęcia warsztatowe.

Korzystamy z autorskich ćwiczeń i metodologii np. WISE, DEEP. Ćwiczymy wychodząc do sklepów, z użyciem kamery, na makietach.

null

Case study

Rzeczywiste case study z rynku detalicznego.
null

Praktyczne rozwiązania

Praktyczne rozwiązania trade marketingowe

null

Kontakty

Nawiązywanie relacji i kontaktów z praktykami z rynku

null

Nowoczesne metody

Nowoczesne narzędzia i metody oddziaływania na klienta

Forma szkolenia

null

Ilość osób

Akademia odbywa się w formie warsztatów zorganizowanych dla niewielkiej grupy uczestników (max. 20 osób).
null

Warsztaty

Podczas warsztatów skupimy się na aspektach związanych z prawidłowym i efektywnym funkcjonowaniem punktu sprzedaży. Zajęcia poprowadzą specjaliści – praktycy trade marketingu z sektora FMCG, DIY.
null

Zarządzanie kategorią i planogramy

Szczegółowo omówimy kwestie zarządzania kategoriąmerchandisingu powierzchni i zasad budowania efektywnych planogramów kategoriizarządzania cenami i organizacji skutecznych akcji promocyjnych i mierników oceny efektywności działań oraz projektowania procesu trade marketingowego.
null

Certyfikat

Po zaliczeniu egzaminu otrzymasz CERTYFIKAT MASTER OF TRADE MARKETING.

Rekomendacja pomysłodawców akademii

null

Michał Dziekoński

„Trade marketing to dla mnie osobiście źródło zdobywania trwałej przewagi konkurencyjnej w świecie gdy docieranie z przekazem do finalnego klienta staje się coraz bardziej skomplikowane, ze względu na mnogość punktów kontaktu (touch points). Trade marketing w naturalny sposób wspiera silne marki, poprzez rozbudowany marketing doświadczeń budując – dzięki współpracy z partnerami handlowymi – możliwości wzrostu sprzedaży.”

null

Roman Szymczak

CEO TM360 Sp. o.o. Ekspert Trade Marketingu

„Obserwując rynek można zauważyć, że bez skutecznych narzędzi trade marketingowych trudno osiągać odpowiednie cele sprzedażowe. Reklama w mediach czy osobiste relacje zespołów handlowych z uczestnikami rynku już nie wystarczają. Trwałe miejsce w rynku i osiąganie wyników jest możliwe dzięki umiejętnościom pracy na nowoczesnych narzędziach trade marketingowych. Akademia ma dać właściwe wskazówki managerom, co i jak robić by osiągnąć zamierzone wyniki…”

null

Artur Dłubak

„Trade marketing jest tym elementem marketingu mix, który daje możliwość grania jakością oferty a nie tylko ceną. Umożliwia przedstawienie kompleksowego rozwiązania, zamiast skupiania się jedynie na atrybutach produktu. Jest narzędziem mądrej gry sprzedażowej, w której potrafi przesądzić o sukcesie handlowca. Trzeba tylko wiedzieć, co, jak, gdzie i kiedy stosować … i tego właśnie dowiecie się w trakcie Akademii.”

Kogo zapraszamy do uczestnictwa w Akademii Trade Marketingu?

Warsztaty skierowane są do osób pracujących w zespołach trade marketingu, shopper marketingu, sprzedaży, brand marketingu oraz wszystkich, którzy chcą ugruntować i poszerzyć swoją wiedzę nt. punktu sprzedaży i możliwości efektywnego dialogu z kupującym.

Właścicieli i kierowników sklepów detalicznych
Producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
Przedstawicieli sieci handlowych
Sprzedawców, przedstawicieli handlowych, sales managerów

ZJAZD I – Zarządzanie kategorią i badania trade marketingowe.

null

Cel

· Celem sesji poświęconej CM, jest usystematyzowanie wiedzy na temat zarządzania kategorią, tak aby zastosować ją jako narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej w całym spektrum 4P.

· Omawiając CM wyjdziemy nie tylko od potrzeb sieci handlowych, sklepów typu stand alone czy też potrzeb category managera, ale też spojrzymy na zagadnienie z punktu widzenia potrzeb klienta.

· Umiejętne wykorzystanie CM do zarządzania sprzedażą detaliczną, jest absolutnym kluczem do sukcesu.
· Omówimy kluczowe metody badań rynku użyteczne dla Trade Marketingu.

null

Info

Podczas pierwszego zjazdu skupimy się na krótkim wprowadzeniu do tego czym tak naprawdę jest trade marketing. Jednak nie będziemy tu cytować książkowych definicji, tylko zajmiemy się praktycznym podejściem do tego zagadnienia. Po wprowadzeniu, przejdziemy do głównego zagadnienia tego spotkania, czyli category managementu. Na koniec zapoznamy się z najnowszymi badaniami rynkowymi dotyczącymi trade marketingu.

null

Korzyści

· Wiedza i umiejętności w zakresie CM ułatwią uczestnikom nie tylko prowadzenie rozmów handlowych i finalizowanie transakcji, ale też pozwolą na stosowanie skutecznej argumentacji negocjacyjnej w poszczególnych kanałach sprzedaży.

· Poznamy portfel rozwiązań badawczych użytecznych dla Trade Marketingu.

· Zdobędziemy umiejętności doboru odpowiednich metod badawczych do konkretnych problemów przed jakimi stają Trade Marketerzy.

· Zrozumiemy ograniczenia jakie mają poszczególne metody badawcze i w konsekwencji jak uniknąć błędnych wniosków.

ZJAZD I – Program

MODUŁ 1. Wprowadzenie do trade marketingu – umiejscowienie w realizacji strategii firm

Zaznajomienie z najnowszymi rozwiązaniami marketingu rynkowego w ramach koncepcji Marketingu Mix 8 P’s i porównanie z Marketingiem 4.0.

Pokazanie różnicy pomiędzy klientem – shopperem – konsumentem w odniesieniu do działań marketingowych

Ćwiczenie – Matryca Trade Marketingowa – zadanie wprowadzające do zrozumienia złożoności procesu trade marketingowego

MODUŁ 2. Procesy i strategie zarządzania kategorią:

Omówienie wielostopniowego procesu zarządzania kategorią w oparciu o strategie firmy

Zarządzanie kategorią i wpływ na rentowność producenta oraz sklepu

Strategie asortymentowe – praktyczne przykłady zastosowań różnych strategii zarządzania kategorią – przykłady z rynku

MODUŁ 3. Warsztat praktyczny – optymalizacja asortymentowa – ocena według trójkąta interesariuszy (klienta, sklepu, producenta)

Budowanie drzewka asortymentowego dla wybranych kategorii

Decyzje odnoście optymalizacji kategorii dzięki oznaczeniu strategii, roli i motywów klienta

Omówienie zaproponowanych rozwiązań w zależności od celów producenta i sklepu

ZJAZD II – Szkolenie z merchandisingu, organizacji powierzchni sklepu i visual merchandisingu

null

Cel

· Celem sesji poświęconej merchandisingowi, jest usystematyzowanie wiedzy na temat organizacji powierzchni sklepu, budowania planogramów kategorii i ekspozycji w regale oraz w pozostałych strefach sklepu.

· Na warsztatach poznamy metody jak prawidłowo eksponować produkty i POS’y, czego unikać na podstawie realnych zdjęć i wizyt w sklepach.

· Będziemy pracować na makietach różnych formatów sklepów, stosując wszystkie poznane zasady merchandisingowe.

null

Info

Podczas drugiego zjazdu skupimy się na zagadnieniach związanych z merchandisingiem i budowaniem planogramów. Poruszając się pomiędzy sklepowymi półkami, standardowy klient jest w stanie ogarnąć wzrokiem około 300 SKU (produktów i ich wariantów) w ciągu zaledwie 5 sekund. Oznacza to, że w sklepie marka musi krzyczeć głośniej od konkurencji, żeby przyciągnąć uwagę klienta.

null

Korzyści

· Wiedza jak wykorzystać całość przestrzeni handlowej do komunikacji z klientami w celu wywołania potrzeby zakupu towarów i umożliwiająca jej realizację

· Poznamy efektywne narzędzia, które pomogą producentom w wykorzystaniu potencjału sklepu do zwiększenia widoczności ich produktów.

· Dowiesz się jak stworzyć sklep, który pokochają klienci oraz dlaczego klienci wybierają pewne sklepy a inne obchodzą szerokim łukiem.

· Co zrobić by sklep odwiedzało więcej klientów i jak motywować klientów do częstych odwiedzin i większych zakupów dzięki visual merchandisingowi.

ZJAZD II – Program

MODUŁ 1. Merchandising – organizacja powierzchni sklepu – wykorzystać potencjał miejsca:

15 najważniejszych zasad merchandisingu z omówieniem na przykładach z rynku.

Praktyczne wykorzystanie poznanych metod w procesie optymalnego zarządzania powierzchnią sklepu.

Film instruktażowy „Organizacja przestrzeni sprzedażowej” – autor Roman Szymczak

Autorskie ćwiczenie – „magnetyczna makieta” – wykorzystanie potencjału powierzchni do osiągnięcia celów sklepu i producenta.

MODUŁ 2. Jak zaprojektować sklep i ekspozycję którą pokocha klient?

Visual Merchandising i psychologia zachowania konsumenta

Związek między schematami zachowań klienta a aranżacją przestrzeni handlowej.

Rola i budowanie stref sprzedaży (witryna/ strefa wizerunkowa, sklep).

Badania rynkowe – ścieżka klienta w sklepie – jak to wykorzystać do zwiększenia efektywności.

MODUŁ 3. Ekspozycja, przygotowanie instrukcji:

Rodzaje i estetyka ekspozycji – formy i narzędzia ekspozycyjne.

Czynniki kształtujące ekspozycję – prezentacje rozwiązań z perspektywy producenta i sklepu.

Rola ekspozycji – wpływ prawidłowej ekspozycji na decyzje zakupowe klientów.

MODUŁ 4. Merchandising – zasady budowania skutecznych planogramów kategorii

Metoda WISE (Widoczność, Identyfikacja, Skuteczność, Ekonomia) – które zasady merchandisingu należy zastosować budując planogramy kategorii w sklepie?

Wykorzystanie zasad pricingu i zarządzania kategorią do przygotowania planogramów.

Ćwiczenie praktyczne – przygotowanie planogramu dla wybranych kategorii produktowych.

MODUŁ 5. Ekspozycja, przygotowanie instrukcji:

Rodzaje i estetyka ekspozycji.

Wpływ ekspozycji na decyzje zakupowe.

Czynniki kształtujące ekspozycję.

Rola ekspozycji.

Wpływ prawidłowej ekspozycji na decyzje zakupowe klientów.

ZJAZD III – Pricing i promocja

null

Cel

· Poznasz różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji.
· Dowiesz się jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawisz że klient zaakceptuje cenę a po rozmowie z Tobą, staniesz się dla niego partnerem biznesowym. Dzięki wielu zadaniom, które będziesz musiał rozwiązać staniesz się ekspertem, twardym negocjatorem i partnerem jednocześnie.
· Szczegółowo omówimy na przykładach mechanizmy promocji sprzedaży, takie jak m.in. re-sell, up-sell, add-sell czy cross-sell. W ostatniej części modułu poznamy szczegółowe narzędzia promocyjne (takie jak m.in. promocje cenowe, premie, konkursy, próbki i in.) wraz z ich wykorzystaniem oraz mierzeniem ich skuteczności i efektywności.

null

Info

Podczas trzeciego zjazdu skupimy się na zagadnieniach związanych z pricingiem i promocją. Na warsztatach pokażemy, że cena to wypadkowa wielu zmiennych a na akceptację ceny przez klienta składa się bardzo wiele elementów.
Główny nacisk w module to praktyczne doświadczenie przez Uczestników warsztatów działań promocyjnych w praktyce. Podzieleni na 4-5 zespołów przy określonym budżecie (w formie falsyfikatów banknotów) konkurować będziemy o jak najlepszy wynik planowanych i realizowanych działań promocyjnych.

null

Korzyści

· Na warsztacie poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowości sklepu. Dowiesz się jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów. Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność. Na podstawie przykładów z mass market zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych.

·  Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku. Dokonamy przełożenia doświadczeń z symulacji „Promotion management” do codziennych zadań, włączając w to proces zarządzania promocją jako projekt.

ZJAZD III – Program

MODUŁ 1. Pricing jako element właściwego pozycjonowania rynkowego.

Badania odnoszące się do postrzegania cen przez klientów

Determinanty cenowe wpływające na cenę (Top 15)

Narzędzia i techniki maksymalizowania marży produktów – ćwiczenia analityki efektywności

MODUŁ 2. Strategie ustalania i kształtowania cen:

Strategie cenowe stosowane w różnych rynkach – najlepsze praktyki oraz najczęstsze błędy

Dźwignia pricingowa – znaczenie dla pozycjonowania cenowego – analiza finansowa

Psychologia cen – najskuteczniejsze techniki stosowane w mass markecie

MODUŁ 3. Ćwiczenie „MAKSYMALIZACJA KORZYŚCI” – matryca pricingowa

Zastosowanie poznanej wiedzy w zakresie motywów zakupowych i zasad psychologii cen

Osiągnięcie efektu odpowiedniego postrzegania cenowego punktu handlowego

Wyliczanie skuteczności pozycjonowania cenowego w zależności od przyjętej strategii

MODUŁ 4. Symulacyjna gra strategiczna „PROMOTION MANAGEMENT”

STP (komu – co – dlaczego): przygotowanie strategii działań promocyjnych.

Wybór formy promocji sprzedaży i korzyści dla klientów.

Komunikacja działań promocyjnych, wdrażanie i kontrola efektów.

MODUŁ 5. Narzędzia promocji i sprzedaży w praktyce.

Transfer doświadczeń z symulacji do codziennych wyzwań zawodowych trade marketerów.

Mechanizmy promocji sprzedaży w praktyce.

Techniki promocji sprzedaży i ocena ich efektywności.

ZJAZD IV – Planowanie procesu działań trade marketingowych

null

Cel

· Symulacja strategiczna „Trade Marketing Strategy” w kompleksowy sposób obejmować będzie program wcześniejszych modułów – z możliwością przełożenia poznanej wiedzy i umiejętności na praktyczne codzienne działania.

· Rywalizujące ze sobą zespoły przygotowywać będą strategie trade marketingowe oraz rywalizować na symulowanym rynku o kontrakty od klientów. Wyniki będziemy raportować oraz porównywać na tlekonkurencji kto uzyskał najlepszy rezultat.

· W dalszej części symulacji strategicznej „Trade Marketing Strategy” rywalizacja będzie urozmaicona sytuacjami wykorzystania przewag konkurencyjnych oraz zarządzaniem zmianą w trade marketingu.

null

Info

Podczas ostatniego zjazdu skupimy się na planowaniu działań trade marketingowych. Skupimy się dokładnie na poszczególnych etapach w ujęciu przekrojowym – od badań, strategii aż po przygotowanie taktyki i operacji.
Na podstawie zdobytej już wiedzy i konkretnych danych rynkowych i branż, na specjalnych arkuszach w formacie A1 będziemy przygotowywać plany działań trade marketingowych.
Części narzędzi towarzyszyć będą specjalne szablony w Excelu – do wykorzystania w codziennej pracy trade marketerów.

null

Korzyści

· Uczestnicy w praktyczny sposób usystematyzują i podsumują wszystkie dotychczas poznane narzędzia i metody działań trade marketingowych.

· Poprzez pracę zespołową uczestnicy na realnych case study przećwiczą różne sytuacje biznesowe.

· Dzięki rozegraniu symulacji w minimum trzech okresach, możliwe stanie się dopasowanie strategii do rynku i konkurencji oraz prześledzenie czynników sukcesu w praktyce działań trade marketingowych.

· Uczestnicy przygotują strategię działań marketingowych w matrycy Ansoffa, następnie opracuje kreację i plan wykorzystywania narzędzi do opracowanych strategii.

ZJAZD IV – Program

MODUŁ 1. Symulacja strategiczna „trade marketing strategy” (cz.1):

Proces trade marketingu w ujęciu przekrojowym – od badań, strategii aż po przygotowanie taktyki i operacji.

Opracowanie planu działań w pierwszym okresie gry symulacyjnej.

KPI, feedback i wskaźniki trade marketingu na tle konkurencji.

MODUŁ 2. Symulacja strategiczna „trade marketing strategy” (cz.2):

Modyfikacja strategii trade marketingu w obliczu działań konkurencji.

Sztuka wykorzystania wyróżników rynkowych (USP) oraz szans rynkowych w działaniach trade marketingowych.

Umiejętność zarządzania zmianą w warunkach digitializacji trade marketingu, poznanie wyników końcowych symulacji.

MODUŁ 3. Planowanie działań trade marketingowych – warsztat (cz. 1):

Audyt trade marketingowy w praktyce.

Analizy trade marketingowe – rynku i konkurencji.

Opracowanie opcji strategicznych działań trade marketingowych.

MODUŁ 4. Planowanie działań trade marketingowych – warsztat (cz. 2)

Strategia trade marketingu w praktyce.

Dobór narzędzi do planowanych strategii trade marketingu.

Planowanie operacji, planu wdrożeniowego i trade marketingu.

Trenerzy akademii trade marketingu

null

Roman Szymczak

Merchandising, Pricing, Negocjacje
O mnie
null

Michał Dziekoński

Marketing i strategia
null

Robert Sieńko

Specjalista trade marketingu
null

Artur Dłubak

Ekspert trade marketingu, sprzedaży i negocjacji handlowych.

O mnie
null

Dagmara Habiera

Visual Merchandising i sprzedaż

Informacje ogólne

null

Najbliższe szkolenia

17-18 września 2020
5-6 października 2020
19-20 listopada 2020
14-15 grudnia 2020
null

Miejsce szkolenia

Szawa Conference Sp. z o.o.
Jutrzenki 137
02-231 Warszawa
Zobacz miejsce szkolenia
null

Pobierz plik

z zamówieniem udziału

Pobierz
null

Organizator

Organizatorem Akademii jest: TM360

Cena

Cena obejmuje:
8 dni szkoleniowych, komplet materiałów dydaktycznych, certyfikat, przerwy kawowe i lunch podczas wszystkich zjazdów.
Cena nie obejmuje:

Kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Zgłoszenia przyjmujemy do 31 sierpnia 2020. O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba osób jest ograniczona do max. 20.