Wzmacniaj swoją markę, zwiększaj sprzedaż, osiągaj sukces razem z nami!
Akademia Trade Marketingu TM360 to jedyna na rynku polskim autorska, 8-dniowa propozycja rozwoju kompetencji w obszarze trade marketingu uwzględniająca zarówno producenta, jak i detalistę, dostarczająca eksperckich, kompleksowych rozwiązań wpływających na zwiększenie efektywności sprzedaży w punktach sprzedaży.
Główni adresaci
Właściciele i kierownicy punktów sprzedaży takich jak: sklepy, markety czy apteki
Koordynatorzy sieci handlowych i franczyzowych
Dyrektorzy handlowi, przedstawiciele handlowi, sprzedawcy
Dyrektorzy Marketingu i Sprzedaży, pracownicy działów marketingu i trade marketingu
Dlaczego warto wziąć udział?
8-dniowy proces rozwoju - kompleksowe podejście do zagadnień trade marketingu uwzględniające zarówno perspektywę detalisty, jak i producenta
Realizacja Programu przez doświadczonym trenerów będących ekspertami trade marketingu i negocjacji, którzy nadal aktywnie działają w sprzedaży
Praca w oparciu o case study z rynku detalicznego oraz autorskie ćwiczenia i metodologie ,np. WISE, DEEP oraz praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem magnetycznych makiet, z użyciem kamery, ćwiczenia w punktach sprzedaży
Program rozłożony w czasie – warsztaty zaplanowane z wyprzedzeniem i realizowane w miesięcznych odstępach
Uczenie przez doświadczenie - warsztatowa forma prowadzenia zajęć (w tym praca na sali i w punkcie sprzedaży)
Praktyczne wskazówki pomagające zwiększyć rentowność i uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku – skrzynka narzędziowa
Możliwość wymiany doświadczeń i spojrzenia na trade marketing z perspektywy producenta, a także detalisty
Szybki transfer wiedzy – praktyczne zadania wdrożeniowe po każdym warsztacie
Dyplom ukończenia Akademii Trade Marketingu po zdanym egzaminie
Czego Uczestnicy nauczą podczas warsztatów:
Szerszego spojrzenia na kategorię i doradztwa w zakresie zarządzania kategorią
Budowania przewagi konkurencyjnej firmy dzięki rozwojowi umiejętności zastosowania sprawdzonych metod trade marketingowych
Poprawiania efektywności w zarządzaniu półką
Zwiększania wartości koszyka Klienta
Budowania długofalowej koncepcji współpracy z partnerami
Zwiększania wartości marży dzięki technikom pricingowym
Merytoryka:
8 dni praktycznych warsztatów zapewniających Uczestnikom wiedzę i dostęp do nowoczesnych rozwiązań w zakresie trade marketingu, komunikacji, sprzedaży i negocjacji W ramach Akademii realizujemy cztery 2-dniowe warsztaty:
Warsztat 1 - Wprowadzenie do trade marketingu i zarządzanie kategorią
Proces zarządzania kategorią w ujęciu marketingowym
Strategia firmy dla wybranej kategorii produktowej
Budowanie struktury kategorii, drzewko decyzyjne – budowanie asortymentu
Analizy i ocena efektywności kategorii
Role i strategie kategorii
Prezentacja rozwiązań zastosowanych dla kategorii.
Warsztat 2 - Merchandising - organizacja powierzchni i budowanie ekspozycji
Merchandising zasady organizacji powierzchni – nowoczesne layout-y sklepów i szczegółowe zasady
Proces budowania ekspozycji
Ćwiczenia praktyczne w punkcie sprzedaży
Merchandisingowe rozwiązania stosowane w zarządzaniu kategorią – metoda wise w budowaniu planogramów.
Warsztat 3 - Pricing i strategie wyróżniania produktów
Pricing jako element właściwego pozycjonowania rynkowego produktu i kategorii
Dźwignia pricingowa jako najtańsze narzędzie zwiększania rentowności.
Analizy i macierze pricingowe – rozwiązania detaliczne.
Segmentacja produktów
Strategie cenowe – najlepsze praktyki i najczęstsze błędy