Szkolenie otwarte

ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ

By 27 kwietnia, 2019 25 maja, 2021 No Comments

Korzyści ze szkolenia:

Wydaję się, że cele detalistów i producentów są zbieżne, gdyż pierwsi potrzebują produktów drugich. Jednak w praktyce sklep ma ograniczoną powierzchnie, a producentów na rynku tego samego produktu jest bardzo dużo. W konsekwencji właściciele mają duże problemy z decyzją jaki asortyment wybrać, a producent co zrobić by właśnie jego towar znalazł się na półce.

Szkolenie zarządzanie kategorią pomoże tak dobrać asortyment by klienci mieli odpowiedni wybór, a sklep nie ponosił straty z powodu nad stanów, braku rotacji i pełnych półek towaru którego klienci nie potrzebują.

Dzięki wiedzy z zarządzania kategorią Twój KAM będzie posiadał realny wpływ na cm podczas rozmowy z kupcem, zrozumie zasady zarządzania kategorią, którymi kieruje się kupiec przy doborze asortymentu. Na szkoleniu przygotujemy argumentację sprzedażową do wprowadzenia nowości w sieci czy rozszerzenia kategorii.

Już dziś zapraszamy na udział w szkoleniu zarządzanie kategorią zakupową.

Ramowy program szkolenia:

MODUŁ 1: Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią:

  • Wprowadzenie do zarządzania kategorią.
  • Obszar wspólny zarządzania kategorią – producent, detalista, klient.
  • Elementy i proces zarządzania kategorią.
  • Analiza SWOT sieci handlowych, produktów firmy oraz konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku.

MODUŁ 2: Drzewko decyzyjne – budowanie asortymentu:

  • Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego.
  • Kryteria przeznaczenia produktów.
  • Marki własne w kategoryzacji – dlaczego sieci tak bardzo je lubią i wprowadzają.
  • Jak wprowadzać nowości produktowe do kategorii?
  • Produkty opiniotwórcze i ich rola (cena, dostępność, switch).
  • Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów?
  • Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii.

MODUŁ 3: Rola kategorii:

  • Znaczenie roli kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach.
  • Wnioski i zalecenia.
  • Ćwiczenie: przypisanie ról poszczególnych elementom drzewka decyzyjnego.

MODUŁ 4: Strategie kategorii:

  • Znaczenie strategii kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w strategiach.
  • Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku.

MODUŁ 5: Analityka ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu:

  • Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta.
  • Jak czytać dane firm badawczych w kontekście realizacji celów biznesowych
  • Analiza potencjału półki w kategorii asortymentowej.
  • Wyliczenia efektywności kategorii.

MODUŁ 6: Budowanie argumentacji językiem zarządzania kategorią

  • Przygotowanie najważniejszych argumentów związanych z zarządzaniem kategorią.
  • Analiza zastosowanych słów kluczy do budowania partnerstwa z detalistą.
  • Jak używać języka korzyści w rozmowach o zarządzaniu kategorią z kupcem?

Forma szkolenia:

Tworzenie rzeczywistych ścieżek decyzji klienta – drzewek asortymentowych kategorii

Filmy instruktażowe

Przykłady rozwiązań w różnych formatach punktów sprzedaży.

Warsztat z praktycznymi ćwiczeniami

category management

Producent - detalista - klient

Jak połączyć interesy każdej strony i czerpać z tego korzyści?

Producent - apteka - pacjent

8h ciężkiej pracy na szkoleniu

…aby potem Twoja codzienna praca była o wiele lżejsza i efektywniejsza

8h ciężkiej pracy na szkoleniu

Maks. 15 osób w grupie

Dbamy o to, aby liczebność grupy sprzyjała efektywnej i komfortowej nauce

Maks. 15 osób w grupie

Czego się nauczysz na szkoleniu zarządzania kategorią?

  • Procesu zarządzania kategorią
  • Budowania drzewka asortymentowego kategorii
  • Zastosowania roli i strategii kategorii
  • Wykorzystania motywów zakupowych w decyzjach asortymentowych
  • Macierzy wyboru odpowiedniego producenta i produktu
  • Analizy ekonomiczno-handlowej w budowaniu kategorii

    Call Now Button