O szkoleniu

null

Producent - apteka - pacjent

Jak połączyć interesy każdej strony i czerpać z tego korzyści?
null

8h ciężkiej pracy na szkoleniu

…aby potem Twoja codzienna praca była o wiele lżejsza i efektywniejsza
null

Maks. 15 osób w grupie

Dbamy o to, aby liczebność grupy sprzyjała efektywnej i komfortowej nauce

Czego się nauczysz na szkoleniu?

·  Procesu zarządzania kategorią
·  Budowania drzewka asortymentowego kategorii
·  Zastosowania roli i strategii kategorii
·  Wykorzystania motywów zakupowych w decyzjach asortymentowych
·  Macierzy wyboru odpowiedniego producenta i produktu
·  Analizy ekonomiczno-handlowej w budowaniu kategorii

Korzyści ze szkolenia

Wydaję się, że cele detalistów i producentów są zbieżne, gdyż pierwsi potrzebują produktów drugich. Jednak w praktyce sklep ma ograniczoną powierzchnie, a producentów na rynku tego samego produktu jest bardzo dużo. W konsekwencji właściciele mają duże problemy z decyzją jaki asortyment wybrać, a producent co zrobić by właśnie jego towar znalazł się na półce.
Szkolenie zarządzanie kategorią pomoże tak dobrać asortyment by klienci mieli odpowiedni wybór, a sklep nie ponosił straty z powodu nad stanów, braku rotacji i pełnych półek towaru którego klienci nie potrzebują.
Dzięki wiedzy z zarządzania kategorią Twój KAM będzie posiadał realny wpływ na cm podczas rozmowy z kupcem, zrozumie zasady zarządzania kategorią, którymi kieruje się kupiec przy doborze asortymentu. Na szkoleniu przygotujemy argumentację sprzedażową do wprowadzenia nowości w sieci czy rozszerzenia kategorii.
Już dziś zapraszamy na udział w szkoleniu zarządzanie kategorią zakupową.

Program

MODUŁ 1: Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią:

Wprowadzenie do zarządzania kategorią.

Obszar wspólny zarządzania kategorią – producent, detalista, klient.

Elementy i proces zarządzania kategorią.

Analiza SWOT sieci handlowych, produktów firmy oraz konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku.

MODUŁ 2: Drzewko decyzyjne – budowanie asortymentu:

Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego.

Kryteria przeznaczenia produktów.

Marki własne w kategoryzacji – dlaczego sieci tak bardzo je lubią i wprowadzają.

Jak wprowadzać nowości produktowe do kategorii?

Produkty opiniotwórcze i ich rola (cena, dostępność, switch).

Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów?

Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii.

MODUŁ 3: Rola kategorii:

Znaczenie roli kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach.

Wnioski i zalecenia.

Ćwiczenie: przypisanie ról poszczególnych elementom drzewka decyzyjnego.

MODUŁ 4: Strategie kategorii:

Znaczenie strategii kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w strategiach.

Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku.

MODUŁ 5: Analityka ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu:

Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta.

Jak czytać dane firm badawczych w kontekście realizacji celów biznesowych.

Analiza potencjału półki w kategorii asortymentowej.

Wyliczenia efektywności kategorii.

MODUŁ 6: Budowanie argumentacji językiem zarządzania kategorią

Przygotowanie najważniejszych argumentów związanych z zarządzaniem kategorią.

Analiza zastosowanych słów kluczy do budowania partnerstwa z detalistą.

Jak używać języka korzyści w rozmowach o zarządzaniu kategorią z kupcem?

Forma szkolenia

null

Ścieżki deyzji

Tworzenie rzeczywistych ścieżek decyzji klienta – drzewek asortymentowych kategorii.
null

Video

Filmy instruktażowe.
null

Przykłady

Przykłady rozwiązań w różnych formatach punktów sprzedaży.
null

Warsztaty

Warsztat z praktycznymi ćwiczeniami.
Call Now Button