
O szkoleniu
Czego się nauczysz na szkoleniu?
· Procesu zarządzania kategorią
· Budowania drzewka asortymentowego kategorii
· Zastosowania roli i strategii kategorii
· Wykorzystania motywów zakupowych w decyzjach asortymentowych
· Macierzy wyboru odpowiedniego producenta i produktu
· Analizy ekonomiczno-handlowej w budowaniu kategorii
Korzyści ze szkolenia
Program szkolenia: zarządzanie kategorią.
MODUŁ 1: Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią:
Wprowadzenie do zarządzania kategorią.
Obszar wspólny zarządzania kategorią – producent, detalista, klient.
Elementy i proces zarządzania kategorią.
Analiza SWOT sieci handlowych, produktów firmy oraz konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku.
MODUŁ 2: Drzewko decyzyjne – budowanie asortymentu:
Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego.
Kryteria przeznaczenia produktów.
Marki własne w kategoryzacji – dlaczego sieci tak bardzo je lubią i wprowadzają.
Jak wprowadzać nowości produktowe do kategorii?
Produkty opiniotwórcze i ich rola (cena, dostępność, switch).
Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów?
Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii.
MODUŁ 3: Rola kategorii:
Znaczenie roli kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach.
Wnioski i zalecenia.
Ćwiczenie: przypisanie ról poszczególnych elementom drzewka decyzyjnego.
MODUŁ 4: Strategie kategorii:
Znaczenie strategii kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w strategiach.
Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku.
MODUŁ 5: Analityka ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu:
Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta.
Jak czytać dane firm badawczych w kontekście realizacji celów biznesowych.
Analiza potencjału półki w kategorii asortymentowej.
Wyliczenia efektywności kategorii.
MODUŁ 6: Budowanie argumentacji językiem zarządzania kategorią
Przygotowanie najważniejszych argumentów związanych z zarządzaniem kategorią.
Analiza zastosowanych słów kluczy do budowania partnerstwa z detalistą.
Jak używać języka korzyści w rozmowach o zarządzaniu kategorią z kupcem?