Szkolenie pricing

Szkolenie pricing – polityka cenowa

Wszystko, co robisz jako przedsiębiorca począwszy od tworzenia produktu/usługi, projektowania opakowania, poprzez proces sprzedaży, działania trade marketingowe: merchandising, zarządzanie kategorią, skończywszy na obsłudze klienta, pracuje tylko po to, by uzasadnić cenę którą proponujesz klientowi. Dlatego właśnie pricing stanowi najważniejszy aspekt działalności Twojej firmy – wszystkie działania skupiają się wokół tego, że wesprzeć i obronić politykę pricingową.

Czym zatem jest cena, która wzbudza tak wiele emocji i kontrowersji? Czy faktycznie powiedzenie “cena czyni cuda” zawsze jest czynnikiem decydującym o nawiązaniu współpracy z klientem?  Czy żeby zwiększyć sprzedaż zawsze trzeba obniżać ceny?

Na szkoleniu z pricingu pokażemy 10 innych metod, zachęcających klienta do zakupu bez obniżania ceny. Obalimy mit, że „za drogo” w ustach klienta nie zawsze oznacza „nie stać mnie”, „nie potrzebuję tego”. Podczas szkolenia wspólnie zastanowimy się jak efektywny pricing wpływa na rentowność przedsiębiorstwa, jak prowadzić efektywną politykę pricingową.

Dla kogo jest to szkolenie?

To szkolenie jest idealne dla wszystkich odpowiedzialnych za proces kształtowania cen i kreowanie polityki cenowej – menadżerów sprzedaży lub osób odpowiedzialnych za rozwój biznesu.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest poznanie różnych podejść do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się poszczególne rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji.

Dowiesz się jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawisz że klient zaakceptuje cenę a po rozmowie z Tobą, staniesz się dla niego partnerem biznesowym. Dzięki wielu zadaniom, które będziesz musiał rozwiązać staniesz się ekspertem, twardym negocjatorem i partnerem jednocześnie.

Program szkolenia “Pricing – polityka cenowa”:

MODUŁ I: Pricing jako element właściwego pozycjonowania rynkowegoSzkolenie pricing polityka cenowa
  • Badania odnoszące się do postrzegania cen przez klientów.
  • Determinanty cenowe wpływające na cenę (Top 15).
  • Narzędzia i techniki maksymalizowania marży produktów – ćwiczenia analityki efektywności.
MODUŁ II: Strategie ustalania i kształtowania cen:
  • Strategie cenowe stosowane w różnych rynkach – najlepsze praktyki oraz najczęstsze błędy.
  • Dźwignia pricingowa – znaczenie dla pozycjonowania cenowego – analiza finansowa.
  • Psychologia cen – najskuteczniejsze techniki stosowane w mass markecie.

 

MODUŁ III: Ćwiczenie „MAKSYMALIZACJA KORZYŚCI” – matryca pricingowa
  • Zastosowanie poznanej wiedzy w zakresie motywów zakupowych i zasad psychologii cen.
  • Osiągnięcie efektu odpowiedniego postrzegania cenowego punktu handlowego.
  • Wyliczanie skuteczności pozycjonowania cenowego w zależności od przyjętej strategii.

SZKOLENIE PROWADZI ZNANY EKSPERT:

Roman Szymczak

Roman Szymczak trener trade marketingu

Roman Szymczak to znany i ceniony na rynku ekspert od trade marketingu, marchandisingu i pricingu. Posiada bogate praktyczne doświadczenie. Pracował  na stanowiskach menedżerskich w firmach takich jak:  Makro Cash & Carry, Tradis, czy Kaufland. Prowadzi zaawansowane projekty doradcze i szkoleniowe. Jest autorem książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta”.

Cena

wersja zamknięta – 8900 zł netto (2 dni, dla 15 osób, w miejscu i terminie wskazanym przez klienta)

wersja otwarta – 980 zł netto (1 osoba, 1 dzień, termin ustalony przez TM360)

Forma szkolenia

Ćwiczenia z analityki finansowej

Opanowanie technik komunikacji cen

Ocena wpływu cen na wynik finansowy przedsiębiorstwa

1 Ekspert

1 Ekspert

Na co dzień pomaga firmom kształtować politykę cenową w różnych branżach

16h praktycznych warsztatów

16h praktycznych warsztatów

…aby potem Twoja codzienna praca była o wiele lżejsza i jeszcze bardziej efektywna

Maks. 10 osób w grupie

Maks. 10 osób w grupie

Dbamy o to, aby liczebność grupy sprzyjała efektywnej i komfortowej nauce

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Na warsztacie poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności sklepu. Dowiesz się jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów. Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność. Na podstawie przykładów z mass marketu zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych. Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku.

Zapytaj o szczegóły szkolenia

Post by TM360

Dodaj komentarz