O szkoleniu

Wszystko, co robisz jako przedsiębiorca począwszy od tworzenia produktu/usługi, projektowania opakowania, poprzez proces sprzedaży, działania trade marketingowe: merchandising, zarządzanie kategorią, skończywszy na obsłudze klienta, pracuje tylko po to, by uzasadnić cenę którą proponujesz klientowi. Dlatego właśnie, pricing stanowi najważniejszy aspekt działalności Twojej firmy – wszystkie działania skupiają się wokół tego, żeby wesprzeć i obronić politykę cenową.

null

Czym jest cena?

Czym zatem jest cena, która wzbudza tak wiele emocji i kontrowersji?
null

``Cena czyni cuda``

Czy faktycznie powiedzenie „cena czyni cuda” zawsze jest czynnikiem decydującym o nawiązaniu współpracy z klientem?
null

Zwiększyć = obniżyć?

Czy żeby zwiększyć sprzedaż zawsze trzeba obniżać ceny?

Na szkoleniu z pricingu pokażemy 10 innych metod, zachęcających klienta do zakupu bez obniżania ceny.

Obalimy mit, że „za drogo” w ustach klienta, nie zawsze oznacza „nie stać mnie”, „nie potrzebuję tego”. Podczas szkolenia wspólnie zastanowimy się, jak efektywny pricing wpływa na rentowność przedsiębiorstwa, jak prowadzić efektywną politykę pricingową.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest poznanie różnych podejść do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się poszczególne rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji.
Dowiesz się jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawić, by klient zaakceptował cenę.  Dzięki wiedzy związanej z pricingiem i zarządzeniem ceną staniesz prawdziwym partnerem biznesowym dla swoich klientów. Dzięki wielu zadaniom, które będziesz musiał rozwiązać staniesz się ekspertem, twardym negocjatorem i partnerem jednocześnie.

Korzyści ze szkolenia

Poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności punktu handlowego. Pokażemy jak zarządzanie ceną kształtuje wybory zakupowe klientów. Przedstawimy praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność.
Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku.
Na warsztacie poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności sklepu.
Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność.
Na podstawie przykładów z różnych branż zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych.
Pokażemy jak zastosować strategie zwiększające marżę w punkcie handlowym o 1-3%.
Dowiesz się jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów.
Na podstawie przykładów z mass marketu zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych.
Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku.

Program szkolenia "Pricing - polityka cenowa":

MODUŁ I: Pricing jako element właściwego pozycjonowania rynkowego.

Badania odnoszące się do postrzegania cen przez klientów.

Determinanty cenowe wpływające na cenę (Top 15).

Narzędzia i techniki maksymalizowania marży produktów – ćwiczenia analityki efektywności.

MODUŁ II: Strategie ustalania i kształtowania cen:

Strategie cenowe stosowane w różnych rynkach – najlepsze praktyki oraz najczęstsze błędy.

Dźwignia pricingowa – znaczenie dla pozycjonowania cenowego – analiza finansowa.

Psychologia cen – najskuteczniejsze techniki stosowane w mass markecie.

MODUŁ III: Ćwiczenie „MAKSYMALIZACJA KORZYŚCI” – matryca pricingowa.

Zastosowanie poznanej wiedzy w zakresie motywów zakupowych i zasad psychologii cen.

Osiągnięcie efektu odpowiedniego postrzegania cenowego punktu handlowego.

Wyliczanie skuteczności pozycjonowania cenowego w zależności od przyjętej strategii.

Prowadzący

null

Roman Szymczak

Merchandising, Pricing, Negocjacje
O mnie
Call Now Button