Szkolenie pricing – polityka cenowa i zarządzanie ceną

Wszystko, co robisz jako przedsiębiorca począwszy od tworzenia produktu/usługi, projektowania opakowania, poprzez proces sprzedaży, działania trade marketingowe: merchandising, zarządzanie kategorią, skończywszy na obsłudze klienta, pracuje tylko po to, by uzasadnić cenę którą proponujesz klientowi. Dlatego właśnie, pricing stanowi najważniejszy aspekt działalności Twojej firmy – wszystkie działania skupiają się wokół tego, żeby wesprzeć i obronić politykę cenową.

Czym zatem jest cena, która wzbudza tak wiele emocji i kontrowersji?

Czy faktycznie powiedzenie „cena czyni cuda” zawsze jest czynnikiem decydującym o nawiązaniu współpracy z klientem?

Czy żeby zwiększyć sprzedaż zawsze trzeba obniżać ceny?

Na szkoleniu z pricingu pokażemy 10 innych metod, zachęcających klienta do zakupu bez obniżania ceny.

Obalimy mit, że „za drogo” w ustach klienta, nie zawsze oznacza „nie stać mnie”, „nie potrzebuję tego”. Podczas szkolenia wspólnie zastanowimy się, jak efektywny pricing wpływa na rentowność przedsiębiorstwa, jak prowadzić efektywną politykę pricingową.

Korzyści ze szkolenia:

Poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności punktu handlowego. Pokażemy jak zarządzanie ceną kształtuje wybory zakupowe klientów. Przedstawimy praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność.

Na podstawie przykładów z różnych branż zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych.

Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku.

Pokażemy jak zastosować strategie zwiększające marżę w punkcie handlowym o 1-3%

Cele szkolenia:

Celem szkolenia jest poznanie różnych podejść do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się poszczególne rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji.

Dowiesz się jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawić, by klient zaakceptował cenę.  Dzięki wiedzy związanej z pricingiem i zarządzeniem ceną staniesz prawdziwym partnerem biznesowym dla swoich klientów. Dzięki wielu zadaniom, które będziesz musiał rozwiązać staniesz się ekspertem, twardym negocjatorem i partnerem jednocześnie.

Program szkolenia „Pricing – polityka cenowa”:

MODUŁ I: Pricing jako element właściwego pozycjonowania rynkowego.

  • Badania odnoszące się do postrzegania cen przez klientów.
  • Determinanty cenowe wpływające na cenę (Top 15).
  • Narzędzia i techniki maksymalizowania marży produktów – ćwiczenia analityki efektywności.

MODUŁ II: Strategie ustalania i kształtowania cen:

  • Strategie cenowe stosowane w różnych rynkach – najlepsze praktyki oraz najczęstsze błędy.
  • Dźwignia pricingowa – znaczenie dla pozycjonowania cenowego – analiza finansowa.
  • Psychologia cen – najskuteczniejsze techniki stosowane w mass markecie.

MODUŁ III: Ćwiczenie „MAKSYMALIZACJA KORZYŚCI” – matryca pricingowa.

  • Zastosowanie poznanej wiedzy w zakresie motywów zakupowych i zasad psychologii cen.
  • Osiągnięcie efektu odpowiedniego postrzegania cenowego punktu handlowego.
  • Wyliczanie skuteczności pozycjonowania cenowego w zależności od przyjętej strategii.
Szkolenie pricing polityka cenowa

SZKOLENIE PROWADZI ZNANY EKSPERT:

Roman Szymczak trener trade marketingu

Roman Szymczak to znany i ceniony na rynku ekspert trade marketingu, marchandisingu i pricingu. Posiada bogate, praktyczne doświadczenie. Pracował  na stanowiskach menedżerskich w firmach takich jak:  Makro Cash & Carry, Tradis, czy Kaufland. Prowadzi zaawansowane projekty doradcze i szkoleniowe. Jest autorem książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” oraz „Pricing – jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu”.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Na warsztacie poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności sklepu. Dowiesz się jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów. Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność. Na podstawie przykładów z mass marketu zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych. Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku.

    Call Now Button