Szkolenie otwarte

PROMOCJA – STRATEGIE WYRÓŻNIANIA PRODUKTÓW

By 27 kwietnia, 2019 21 maja, 2021 No Comments

Korzyści ze szkolenia:

Najczęściej promocja kojarzy się z obniżkami cen.

Czasami właściciele punktów handlowych obniżając ceny chcą pozbyć się zbędnego towaru, a innym razem kończy się ich termin przydatności.

Niestety nie każda akcja marketingowa przynosi efekty, a wiele z nich sprawia, że osiąga się niższe marże.

Na szkoleniu dowiesz się jak stosować kreatywne rozwiązania wyróżniania produktów w sklepie, nie tylko obniżając radykalnie ceny.

Jakimi sposobami zaskoczyć klienta i przyciągnąć jego uwagę?

Jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży!?

Co zrobić by lojalizować i przywiązywać klientów do danego punktu handlowego?

Na szkoleniu omówimy 7 etapów procesu budowania promocji oraz przejdziemy przez proces identyfikacji persony.

Poznamy sposoby zwiększania sprzedaży, dzięki akcjom promocyjnym bez utraty masy marży.

Ustalimy wspólny mianownik organizowania promocji dla klienta, detalisty i producenta.

Porozmawiamy o postrzeganiu cen przez klientów i wpływie na organizowanie promocji. Jak wykorzystać fakt, że klienci nie kupują racjonalnie?

Szczegółowo omówimy na przykładach mechanizmy promocji sprzedaży, takie jak m.in. re-sell, up-sell, add-sell czy cross-sell.

Ramowy program szkolenia:

Moduł 1: Proces budowania efektywnych promocji.

  • Mity dotyczące promocji np. promocja równa się obniżce cenowej, klienci kupują tylko tanie produkty.
  • 7 etapów procesu budowania skutecznych promocji.
  • Budowanie persony (odbiorcy materiału POSM).
  • Cele promocji z punktu widzenia producenta i detalisty.
  • Top 10 błędów w organizowaniu promocji.

Moduł 2. Miejsce pokazywania promocji.

  • Gorące miejsca na pokazanie promocji a floorplan sklepu.
  • Promocje, których klient nie zauważy.
  • Wyróżnienia produktów w regale.

Moduł 3: Rodzaje promocji w punkcie sprzedaży.

  • Funkcje promocji w punkcie detalicznym – 8 najważniejszych.
  • Promocje cenowe – zalety i korzyści dla klienta, detalisty i producenta.
  • Promocje niecenowe – czy w ogóle istnieją? Jak je organizować skutecznie, aby nie obniżać marży w punkcie sprzedaży.

Moduł 4: Oznaczenia promocji w punkcie sprzedaży.

  • Efektywność wizerunkowa promocji.
  • Prezentacja autorskich badań dot. postrzegania ceny przez klientów.
  • Sposoby pokazywania produktów w materiałach reklamowych np. gazetki, plakaty.

Moduł 5: Wybór i ocena materiału POS w odniesieniu do celu produktu.

  • Rodzaje materiałów POS stosowanych w detalu – praktyczne przykłady z Polski i zza granicy.
  • Case study – przykłady rozwiązań i osiąganych efektów po zastosowaniu odpowiedniego materiału POS.
  • Analiza wskaźnikowa efektywności poszczególnych materiałów POS – top 10 wskaźników marketingowych w zależności od założonej strategii oraz celów jednostkowych

Forma szkolenia

Zaawansowane ćwiczenia strategii wyróżniania produktów.

Filmy instruktażowe

Analiza przykładów z rynku.

Warsztat z praktycznymi ćwiczeniami

category management

Strategie wyróżniania produktów

…jak je organizować, aby zwiększyć rentowność i jakich błędów się wystrzegać.

Strategie wyróżniania produktów

8h ciężkiej pracy na szkoleniu

…aby potem Twoja codzienna praca była o wiele lżejsza i efektywniejsza

8h ciężkiej pracy na szkoleniu

Maks. 15 osób w grupie

Dbamy o to, aby liczebność grupy sprzyjała efektywnej i komfortowej nauce

Maks. 15 osób w grupie

Czego się nauczysz na szkoleniu?

  • Zasady organizowania efektywnych strategii wyróżniania produktów w aptece
  • Główne błędy przy organizowaniu akcji i ich wpływ na rentowność
  • Strategie wyróżniania produktów
  • Poza cenowe narzędzia organizacji akcji marketingowych w aptece
  • Wykorzystanie i ekspozycja materiałów POS oraz ich efektywność
  • Nowoczesne rozwiązania w aspekcie wyróżnienia produktów w aptece
[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]
Call Now Button