O szkoleniu

null

Strategie wyróżniania produktów

…jak je organizować, aby zwiększyć rentowność i jakich błędów się wystrzegać.
null

8h ciężkiej pracy na szkoleniu

…aby potem Twoja codzienna praca była o wiele lżejsza i efektywniejsza.
null

Maks. 15 osób w grupie

Dbamy o to, aby liczebność grupy sprzyjała efektywnej i komfortowej nauce.

Korzyści ze szkolenia:

·  Najczęściej promocja kojarzy się z obniżkami cen.
·  Czasami właściciele punktów handlowych obniżając ceny chcą pozbyć się zbędnego towaru, a innym razem kończy się ich termin przydatności.
·  Niestety nie każda akcja marketingowa przynosi efekty, a wiele z nich sprawia, że osiąga się niższe marże.
·  Na szkoleniu dowiesz się jak stosować kreatywne rozwiązania wyróżniania produktów w sklepie, nie tylko obniżając radykalnie ceny.
·  Jakimi sposobami zaskoczyć klienta i przyciągnąć jego uwagę?
·  Jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży!?
·  Co zrobić by lojalizować i przywiązywać klientów do danego punktu handlowego?
·  Na szkoleniu omówimy 7 etapów procesu budowania promocji oraz przejdziemy przez proces identyfikacji persony.
·  Poznamy sposoby zwiększania sprzedaży, dzięki akcjom promocyjnym bez utraty masy marży.
·  Ustalimy wspólny mianownik organizowania promocji dla klienta, detalisty i producenta.
·  Porozmawiamy o postrzeganiu cen przez klientów i wpływie na organizowanie promocji. Jak wykorzystać fakt, że klienci nie kupują racjonalnie?
·  Szczegółowo omówimy na przykładach mechanizmy promocji sprzedaży, takie jak m.in. re-sell, up-sell, add-sell czy cross-sell.

Czego się nauczysz na szkoleniu?

Zasady organizowania efektywnych strategii wyróżniania produktów w aptece.
Główne błędy przy organizowaniu akcji i ich wpływ na rentowność.
Strategie wyróżniania produktów.
Poza cenowe narzędzia organizacji akcji marketingowych w aptece.
Wykorzystanie i ekspozycja materiałów POS oraz ich efektywność.
Nowoczesne rozwiązania w aspekcie wyróżnienia produktów w aptece.

Program

Moduł 1: Proces budowania efektywnych promocji.

Mity dotyczące promocji np. promocja równa się obniżce cenowej, klienci kupują tylko tanie produkty.

7 etapów procesu budowania skutecznych promocji.

Budowanie persony (odbiorcy materiału POSM).

Cele promocji z punktu widzenia producenta i detalisty.

Top 10 błędów w organizowaniu promocji.

Moduł 2. Miejsce pokazywania promocji.

Gorące miejsca na pokazanie promocji a floorplan sklepu.

Promocje, których klient nie zauważy.

Wyróżnienia produktów w regale.

Moduł 3: Rodzaje promocji w punkcie sprzedaży.

Funkcje promocji w punkcie detalicznym – 8 najważniejszych.

Promocje cenowe – zalety i korzyści dla klienta, detalisty i producenta.

Promocje niecenowe – czy w ogóle istnieją? Jak je organizować skutecznie, aby nie obniżać marży w punkcie sprzedaży.

Moduł 4: Oznaczenia promocji w punkcie sprzedaży.

Efektywność wizerunkowa promocji.

Prezentacja autorskich badań dot. postrzegania ceny przez klientów.

Sposoby pokazywania produktów w materiałach reklamowych np. gazetki, plakaty.

Moduł 5: Wybór i ocena materiału POS w odniesieniu do celu produktu.

Rodzaje materiałów POS stosowanych w detalu – praktyczne przykłady z Polski i zza granicy.

Case study – przykłady rozwiązań i osiąganych efektów po zastosowaniu odpowiedniego materiału POS.

Analiza wskaźnikowa efektywności poszczególnych materiałów POS – top 10 wskaźników marketingowych w zależności od założonej strategii oraz celów jednostkowych.

Forma szkolenia

null

Zaawansowane ćwiczenia

strategii wyróżniania produktów.
null

Filmy

instruktażowe.
null

Analiza przykładów

z rynku.
null

Warsztat

z praktycznymi ćwiczeniami.
Call Now Button