
O szkoleniu
Korzyści ze szkolenia:
· Najczęściej promocja kojarzy się z obniżkami cen.
· Czasami właściciele punktów handlowych obniżając ceny chcą pozbyć się zbędnego towaru, a innym razem kończy się ich termin przydatności.
· Niestety nie każda akcja marketingowa przynosi efekty, a wiele z nich sprawia, że osiąga się niższe marże.
· Na szkoleniu dowiesz się jak stosować kreatywne rozwiązania wyróżniania produktów w sklepie, nie tylko obniżając radykalnie ceny.
· Jakimi sposobami zaskoczyć klienta i przyciągnąć jego uwagę?
· Jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży!?
· Co zrobić by lojalizować i przywiązywać klientów do danego punktu handlowego?
· Na szkoleniu omówimy 7 etapów procesu budowania promocji oraz przejdziemy przez proces identyfikacji persony.
· Poznamy sposoby zwiększania sprzedaży, dzięki akcjom promocyjnym bez utraty masy marży.
· Ustalimy wspólny mianownik organizowania promocji dla klienta, detalisty i producenta.
· Porozmawiamy o postrzeganiu cen przez klientów i wpływie na organizowanie promocji. Jak wykorzystać fakt, że klienci nie kupują racjonalnie?
· Szczegółowo omówimy na przykładach mechanizmy promocji sprzedaży, takie jak m.in. re-sell, up-sell, add-sell czy cross-sell.
Czego się nauczysz na szkoleniu?
Program
Moduł 1: Proces budowania efektywnych promocji.
Mity dotyczące promocji np. promocja równa się obniżce cenowej, klienci kupują tylko tanie produkty.
7 etapów procesu budowania skutecznych promocji.
Budowanie persony (odbiorcy materiału POSM).
Cele promocji z punktu widzenia producenta i detalisty.
Top 10 błędów w organizowaniu promocji.
Moduł 2. Miejsce pokazywania promocji.
Gorące miejsca na pokazanie promocji a floorplan sklepu.
Promocje, których klient nie zauważy.
Wyróżnienia produktów w regale.
Moduł 3: Rodzaje promocji w punkcie sprzedaży.
Funkcje promocji w punkcie detalicznym – 8 najważniejszych.
Promocje cenowe – zalety i korzyści dla klienta, detalisty i producenta.
Promocje niecenowe – czy w ogóle istnieją? Jak je organizować skutecznie, aby nie obniżać marży w punkcie sprzedaży.
Moduł 4: Oznaczenia promocji w punkcie sprzedaży.
Efektywność wizerunkowa promocji.
Prezentacja autorskich badań dot. postrzegania ceny przez klientów.
Sposoby pokazywania produktów w materiałach reklamowych np. gazetki, plakaty.
Moduł 5: Wybór i ocena materiału POS w odniesieniu do celu produktu.
Rodzaje materiałów POS stosowanych w detalu – praktyczne przykłady z Polski i zza granicy.
Case study – przykłady rozwiązań i osiąganych efektów po zastosowaniu odpowiedniego materiału POS.
Analiza wskaźnikowa efektywności poszczególnych materiałów POS – top 10 wskaźników marketingowych w zależności od założonej strategii oraz celów jednostkowych.