O szkoleniu
Dlaczego warto wziąć udział w tym szkoleniu?
Najczęściej słyszę od farmaceutów, że ich obsługa pacjenta jest doskonała, bo się starają być mili i pomocni. Jednak obserwując zachowanie wielu farmaceutów w rzeczywistości podczas wizyt w aptekach, można zauważyć schematyczność, zdawkowy – krótki wywiad z pacjentem i „wciskanie” preparatów. Co sprawia, że pacjenci w aptece czują się traktowani bezosobowo a wielokrotnie nie potrafią oni zrozumieć „języka farmaceuty” gdyż nie jest on do nich dostosowany.
Szkolenie ma na celu pokazać, różne sposoby i narzędzia rozmowy z pacjentem, które może wykorzystać farmaceuta, aby pomóc w zrozumieniu jego oczekiwań. Podczas szkolenia farmaceuta dowie się jak przeprowadzić wywiad i argumentować pacjentowi językiem korzyści zakup. Dodatkowo zaprezentowane zostaną sposoby dotarcia do właściwych motywów zakupowych oraz pomocy podczas terapii łączonej.
Czego nauczysz się na tym szkoleniu?
Program
„Nie mów językiem greckim do pacjenta”
DNA doradcy pacjenta
· Ćwiczenie – kim jest farmaceuta dzisiaj?
· Apteka w nowych realiach rynkowych. Ewaluacja roli farmaceuty w biznesie apteki.
· Badania rynkowe, czyli co wiemy o zrachowaniach pacjenta w aptece.
Psychologia pacjenta
· Ćwiczenie – „CHIP A HITCH” – jak rozmawiać by zainteresować?
· „Lubimy kupować, ale nie lubimy gdy się nam coś sprzedaje”.
· jaka jest różnica między sprzedażą a rekomendacją?
· czym jest i jaka jest rola rekomendacji w aptece?
· Czy każdy może być dobrym farmaceutą – a doradca farmaceutą?
Motywy zakupowe i ich wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych pacjenta.
· 6 głównych motywów zakupowych w aptece.
· Prezentacja i analiza 6 motywów zakupowych, które odpowiadają za motywację w zakupach.
· Ćwiczenie: macierz motywów zakupowych i zwrotów do pacjenta.
· Standard rozmowy z pacjentem – najlepsze praktyki.
Metoda CKO – jak mówić językiem korzyści w aptece.
· Jak obecnie zwracam się do pacjenta proponując dany preparat.
· Dlaczego pacjenci nie rozumieją farmaceutów – „nie mów językiem greckim do pacjenta”.
· Ćwiczenie: Zastosuj „Metodę CZK” w rozmowie z pacjentem.
· Kiedy cena nie gra roli, jak sprzedawać drogie preparaty?
· Co tak naprawdę myśli pacjent mówiąc „poproszę jakiś tani…” ?
· Czy „za drogo” znaczy to samo co „nie stać mnie”?