
O szkoleniu
Korzyści ze szkolenia:
Z naszych obserwacji rynku wynika, że wielu producentów i detalistów stosując proste strategie cenowe traci marżę.
Tylko 22% firm osiąga wyższe zyski dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi pricingowych związanych z zarządzaniem cenami.
Szkolenie pokaże jakie są rozwiązania psychologii cen, zarządzania cenami, modelowania cenowego opartego o motywy zakupowe klientów.
Jeżeli zastosujesz poznane narzędzia możesz osiągać wyższą niż dotychczas rentowność!
Czego nauczysz się na szkoleniu?
Program
PRICING – jak zwiększać marżę.
MODUŁ 1: Pricing jako element właściwego pozycjonowania rynkowego.
Badania dotyczące postrzegania cen przez klientów.
Determinanty cenowe w handlu detalicznym wpływające na cenę.
Narzędzia i techniki maksymalizowania marży produktów – ćwiczenia analityki efektywności.
MODUŁ 2: Strategie cenowe – najlepsze praktyki oraz najczęstsze błędy.
Strategie cenowe – najlepsze praktyki oraz najczęstsze błędy.
Dźwignia pricingowa i jej znaczenie dla pozycjonowania cenowego.
Analiza finansowa osiąganej marży.
MODUŁ 3: Segmentacja produktów.
Analiza konkurencji.
Zbudowanie wizerunku cenowego na podstawie markerów cenowych.
Pozycjonowanie cenowe w odniesieniu do strategii producenta.
MODUŁ 4: Ćwiczenie „MAKSYMALIZACJA KORZYŚCI” – matryca pricingowa.
Zastosowanie poznanej wiedzy w zakresie motywów zakupowych i zasad psychologii cen.
Osiągnięcie efektu odpowiedniego postrzegania cenowego produktu i producenta.
Wyliczanie skuteczności pozycjonowania cenowego w zależności od przyjętej strategii.
MODUŁ 5 – argumentacja ceny:
Budowanie argumentacji w rozmowach handlowych uwzględniających elementy cenowe.
Techniki i narzędzia perswazji językowej z uwzględnieniem technik sprzedaży.