NOWOŚĆ!!!
Już w sprzedaży!
Książka NEGOCJACJE
DROGA DO POROZUMIENIA
autorzy: Artur Dłubak | Roman Szymczak
Książkę, którą wspólnie prezentujemy, postanowiliśmy napisać jako praktyczny poradnik dla osób, które podejmują się negocjacji w handlu. Prowadzenie rozmów biznesowych nie jest łatwe, gdyż istnieją różne nawyki, przyzwyczajenia, stereotypy, które – jak dogmaty – obowiązują jako wzorce procesu negocjacyjnego. Strategie „nieustępliwego i niedostępnego” negocjatora, który, stosując manipulacyjne techniki, realizuje założone cele firmy, do dzisiaj są niezwykle popularne. A jak do takiej postawy dołożymy jeszcze arogancję drugiej strony, połączoną z ordynarnością, można odnieść wrażenie, że sztuka negocjacji to bardziej poziom prymitywizmu niż awangardowej galerii.

ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA KSIĄŻKI:
PIERWSZY ROZDZIAŁ został poświęcony wyjaśnieniu, czym są negocjacje jako proces oraz co takiego sprawia, iż negocjowanie w sprzedaży jest charakterystyczne. Chcieliśmy wytłumaczyć, jak odróżnić negocjowanie od sprzedawania, co nawet dla bardzo doświadczonych handlowców okazuje się trudne. Popełniają oni błędy, które niepotrzebnie obniżają jakość całego procesu sprzedaży – postanowiliśmy więc wskazać różnice, aby pomóc w uniknięciu pułapek.
W DRUGIM ROZDZIALE omawiamy style negocjacyjne, które są reprezentowane przez wszystkich uczestników procesu negocjacyjnego. Niektórzy z nas są ich świadomi, inni nie. Zaznajomienie czytelnika z poszczególnymi preferencjami ma na celu zwrócenie uwagi zarówno na atuty, jak i słabości poszczególnych domen, tak aby można było popracować nad udoskonaleniem własnej stylistyki.
TRZECI ROZDZIAŁ dotyka kwestii psychologii w negocjacjach. Jest to obszar bardzo ciekawy z punktu widzenia przygotowania negocjacyjnego, w którym rozpoznanie drugiej strony ma kluczowe znaczenie dla prowadzenia pertraktacji według przygotowanego scenariusza. Skuteczna identyfikacja stron daje możliwość takiego dobrania narzędzi perswazyjnych i technik, aby działać w sposób ukierunkowany. Tylko takie postępowanie maksymalizuje efektywność negocjacyjną.
W CZWARTYM ROZDZIALE przedstawiamy dwadzieścia najczęściej stosowanych przez strony technik negocjacyjnych. Powinno to umożliwić czytelnikowi nie tylko zapoznanie się z charakterystykami zagrywek negocjacyjnych, ale też znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak radzić sobie w sytuacji, w której ktoś stosuje daną technikę. Sprawne rozpoznawanie i posługiwanie się prezentowanymi technikami to droga do zbudowania negocjacyjnego mistrzostwa.
PIĄTY, ostatni ROZDZIAŁ książki, omawia problematykę zarządzania konfliktem oraz impasem w negocjacjach. Przedstawiamy różne rodzaje konfliktów, wraz ze sposobami radzenia sobie w przypadku, w którym rozmowy zeszły z wytyczonych torów i sytuacja staje się niebezpieczna. Umiejętność skutecznego zarządzania konfliktem chroni negocjatorów przed wejściem w fazę impasu, który jest wrogiem konstruktywnych rozmów. Stąd też uznaliśmy, że wskazanie dróg wyjścia z konfliktowych sytuacji może być niezmiernie pomocne – tak dla początkujących, jak i doświadczonych negocjatorów.
ODBIERZ BEZPŁATNIE PIERWSZY ROZDZIAŁ
Wypełnij formularz, w odpowiedzi otrzymasz publikację pdf z pierwszym rozdziałem książki Negocjacje – droga do porozumienia.


Spis treści
ROZDZIAŁ 1: Negocjowanie w sprzedaży
- Czym są negocjacje?
- Czym jest negocjowanie w sprzedaży?
- Różnice pomiędzy sprzedawaniem a negocjowaniem
- Postrzeganie negocjowania
- Falstarty w negocjowaniu
- CASE STUDY: „Kiedy byłem małym chłopcem, hej…”
- Prawidłowy start w negocjowaniu
- CASE STUDY: „Czego nauczyli mnie Holendrzy”
ROZDZIAŁ 2: Etapy procesu negocjowania
- ETAP 1: Przygotowanie
- CASE STUDY: „Scenariusze negocjacyjne kluczem do skutecznych negocjacji”
- ETAP 2: Otwarcie
- CASE STUDY: „Jak, dzięki zegarkowi treningowemu szybko podpisałem kontrakt?”
- ETAP 3 : Rozwinięcie
- CASE STUDY: „Jak kupiłem koncepcję, nie zwracając uwagi na ceny?”
- ETAP 4: Zamknięcie
CASE STUDY: „Dlaczego zakończenie negocjacji to początek kolejnych?” - Style negocjacyjne
- Pięć stylów negocjacyjnych
- Konkurowanie
- CASE STUDY: „ Jak Dawid z Goliatem”
- Unikanie
- CASE STUDY: „W poszukiwaniu czasu na lepsze warunki”
- Dostosowanie się
- CASE STUDY: „ A jednak moja żona ma zawsze rację”
- Kompromis
- CASE STUDY: „Bardzo trudne rozmowy, z których nie jestem zadowolony”
- Współpraca
- CASE STUDY: „Nowe, kreatywne pomysły, które godzą interesy”
- Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3: Psychologia negocjatorów
- Cztery kolory
- Melancholicy – niebiescy
- Cholerycy – czerwoni
- Sangwinicy – żółci
- Flegmatycy – zieloni
- Podsumowanie
- Kolorystyczny Efekt Motyla
- 16 osobowości
- 4 obszary zachowań
- Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4: Zasady i techniki negocjacyjne
- Wprowadzenie
- Wybrane techniki negocjacyjne
- Deprecjacja wartości ustępstw
- Kontrolowany przeciek
- Nagroda w raju
- Presja nieprzewidywalności
- Czerwony śledź
- Próbny balon
- Ingracjacja
- Pusty portfel
- Fajtłapa
- Kosmiczna oferta
- Blef
- Odmowa negocjowania
- Groźba konsekwencji
- Presja czasu
- Atak personalny
- Wzbudzanie poczucia winy
- Eskalacja żądań
- Brak uprawnień
- Rozbicie
- Zmiękczenie betonu: technika otwarcia
- Krakowski targ: technika rozwinięcia
- Dobry i zły policjant: technika zamknięcia
- CASE STUDY: Negocjacje, które zapamiętam do końca życia
- Podsumowanie
ROZDZIAŁ 5: Impas i konflikt w negocjacjach
- Wprowadzenie
- Konflikt interesów
- CASE STUDY: „Po prostu nie dostałem zgody”
- Konflikt danych
- CASE STUDY: Negocjacje oparte na zmanipulowanych danych
- Konflikt struktury
- CASE STUDY: „…Siła i moc to nie wszystko”
- Konflikt wartości
- CASE STUDY: „Przyznaj się kim jesteś…”
- Konflikt relacji
- CASE STUDY: „Nie wiem dlaczego, ale nie lubię gościa”
- Następstwa konfliktów w negocjacjach
- Impas w negocjacjach
- Techniki zarządzania impasem
- Metoda drobnych kroków
- Przystanek
- Prolongata
- Wypuszczenie pary
- Mediacja
- Zmiana stylu negocjacji
- Model wychodzenia z konfliktu i impasu
- Zakończenie