NOWOŚĆ!!!

Już w sprzedaży!

Książka NEGOCJACJE

DROGA DO POROZUMIENIA
autorzy: Artur Dłubak | Roman Szymczak

Książkę, którą wspólnie prezentujemy, postanowiliśmy napisać jako praktyczny poradnik dla osób, które podejmują się negocjacji w handlu. Prowadzenie rozmów biznesowych nie jest łatwe, gdyż istnieją różne nawyki, przyzwyczajenia, stereotypy, które – jak dogmaty – obowiązują jako wzorce procesu negocjacyjnego. Strategie „nieustępliwego i niedostępnego” negocjatora, który, stosując manipulacyjne techniki, realizuje założone cele firmy, do dzisiaj są niezwykle popularne. A jak do takiej postawy dołożymy jeszcze arogancję drugiej strony, połączoną z ordynarnością, można odnieść wrażenie, że sztuka negocjacji to bardziej poziom prymitywizmu niż awangardowej galerii.

null

Ponad 210 stron wartościowych treści

dla zespołów sprzedażowych i kupieckich
null

5 praktycznych rozdziałów

o negocjacjach
null

22 case study

z rzeczywistych sytuacji negocjacyjnych
null

22 techniki negocjacyjne

null

4 kolory negocjatorów

null

Praktyczne etapy

procesu negocjacyjnego
null

5 stylów negocjacyjnych

ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA KSIĄŻKI:

PIERWSZY ROZDZIAŁ został poświęcony wyjaśnieniu, czym są negocjacje jako proces oraz co takiego sprawia, iż negocjowanie w sprzedaży jest charakterystyczne. Chcieliśmy wytłumaczyć, jak odróżnić negocjowanie od sprzedawania, co nawet dla bardzo doświadczonych handlowców okazuje się trudne. Popełniają oni błędy, które niepotrzebnie obniżają jakość całego procesu sprzedaży – postanowiliśmy więc wskazać różnice, aby pomóc w uniknięciu pułapek.

W DRUGIM ROZDZIALE omawiamy style negocjacyjne, które są reprezentowane przez wszystkich uczestników procesu negocjacyjnego. Niektórzy z nas są ich świadomi, inni nie. Zaznajomienie czytelnika z poszczególnymi preferencjami ma na celu zwrócenie uwagi zarówno na atuty, jak i słabości poszczególnych domen, tak aby można było popracować nad udoskonaleniem własnej stylistyki.

TRZECI ROZDZIAŁ dotyka kwestii psychologii w negocjacjach. Jest to obszar bardzo ciekawy z punktu widzenia przygotowania negocjacyjnego, w którym rozpoznanie drugiej strony ma kluczowe znaczenie dla prowadzenia pertraktacji według przygotowanego scenariusza. Skuteczna identyfikacja stron daje możliwość takiego dobrania narzędzi perswazyjnych i technik, aby działać w sposób ukierunkowany. Tylko takie postępowanie maksymalizuje efektywność negocjacyjną.

W CZWARTYM ROZDZIALE  przedstawiamy dwadzieścia najczęściej stosowanych przez strony technik negocjacyjnych. Powinno to umożliwić czytelnikowi nie tylko zapoznanie się z charakterystykami zagrywek negocjacyjnych, ale też znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak radzić sobie w sytuacji, w której ktoś stosuje daną technikę. Sprawne rozpoznawanie i posługiwanie się prezentowanymi technikami to droga do zbudowania negocjacyjnego mistrzostwa.

PIĄTY, ostatni ROZDZIAŁ książki, omawia problematykę zarządzania konfliktem oraz impasem w negocjacjach. Przedstawiamy różne rodzaje konfliktów, wraz ze sposobami radzenia sobie w przypadku, w którym rozmowy zeszły z wytyczonych torów i sytuacja staje się niebezpieczna. Umiejętność skutecznego zarządzania konfliktem chroni negocjatorów przed wejściem w fazę impasu, który jest wrogiem konstruktywnych rozmów. Stąd też uznaliśmy, że wskazanie dróg wyjścia z konfliktowych sytuacji może być niezmiernie pomocne – tak dla początkujących, jak i doświadczonych negocjatorów.

ODBIERZ BEZPŁATNIE PIERWSZY ROZDZIAŁ

Wypełnij formularz, w odpowiedzi otrzymasz publikację pdf z pierwszym rozdziałem książki Negocjacje – droga do porozumienia.

    Dla kogo jest ta książka?


    null

    Książka skierowana jest do każdej osoby, która prowadzi negocjacje handlowe

    na różnych poziomach odpowiedzialności. Publikacja jest doskonałym poradnikiem dla osób pracujących u producentów czy dystrybutorów, spotykających się przy stole negocjacyjnym.
    null

    Do dyrektorów sprzedaży, dyrektorów handlowych, kierowników kluczowych klientów

    (KAM-ów, KAS-ów) czy innych przedstawicieli producenta.

    Prezentujemy w książce również rozwiązania niezbędne dla reprezentantów sieci detalicznych i innych kupujących. Mogą z niej skorzystać dyrektorzy zakupów, kupcy, zarządzający kategorią oraz osoby podejmujące decyzje zakupowe dla swoich firm.

    null

    Każdy, kto pracuje w biznesie

    znajdzie dla siebie odpowiednią wiedzę oraz praktyczne case studies, które będą pomocne w rozmowach negocjacyjnych.

    Spis treści


    ROZDZIAŁ 1: Negocjowanie w sprzedaży

    • Czym są negocjacje?
    • Czym jest negocjowanie w sprzedaży?
    • Różnice pomiędzy sprzedawaniem a negocjowaniem
    • Postrzeganie negocjowania
    • Falstarty w negocjowaniu
    • CASE STUDY: „Kiedy byłem małym chłopcem, hej…”
    • Prawidłowy start w negocjowaniu
    • CASE STUDY: „Czego nauczyli mnie Holendrzy”

    ROZDZIAŁ 2: Etapy procesu negocjowania

    • ETAP 1: Przygotowanie
    • CASE STUDY: „Scenariusze negocjacyjne kluczem do skutecznych negocjacji”
    • ETAP 2: Otwarcie
    • CASE STUDY: „Jak, dzięki zegarkowi treningowemu szybko podpisałem kontrakt?”
    • ETAP 3 : Rozwinięcie
    • CASE STUDY: „Jak kupiłem koncepcję, nie zwracając uwagi na ceny?”
    • ETAP 4: Zamknięcie
      CASE STUDY: „Dlaczego zakończenie negocjacji to początek kolejnych?”
    • Style negocjacyjne
    • Pięć stylów negocjacyjnych
    • Konkurowanie
    • CASE STUDY: „ Jak Dawid z Goliatem”
    • Unikanie
    • CASE STUDY: „W poszukiwaniu czasu na lepsze warunki”
    • Dostosowanie się
    • CASE STUDY: „ A jednak moja żona ma zawsze rację”
    • Kompromis
    • CASE STUDY: „Bardzo trudne rozmowy, z których nie jestem zadowolony”
    • Współpraca
    • CASE STUDY: „Nowe, kreatywne pomysły, które godzą interesy”
    • Podsumowanie

    ROZDZIAŁ 3: Psychologia negocjatorów

    • Cztery kolory
    • Melancholicy – niebiescy
    • Cholerycy – czerwoni
    • Sangwinicy – żółci
    • Flegmatycy – zieloni
    • Podsumowanie
    • Kolorystyczny Efekt Motyla
    • 16 osobowości
    • 4 obszary zachowań
    • Podsumowanie

    ROZDZIAŁ 4: Zasady i techniki negocjacyjne

    • Wprowadzenie
    • Wybrane techniki negocjacyjne
    • Deprecjacja wartości ustępstw
    • Kontrolowany przeciek
    • Nagroda w raju
    • Presja nieprzewidywalności
    • Czerwony śledź
    • Próbny balon
    • Ingracjacja
    • Pusty portfel
    • Fajtłapa
    • Kosmiczna oferta
    • Blef
    • Odmowa negocjowania
    • Groźba konsekwencji
    • Presja czasu
    • Atak personalny
    • Wzbudzanie poczucia winy
    • Eskalacja żądań
    • Brak uprawnień
    • Rozbicie
    • Zmiękczenie betonu: technika otwarcia
    • Krakowski targ: technika rozwinięcia
    • Dobry i zły policjant: technika zamknięcia
    • CASE STUDY: Negocjacje, które zapamiętam do końca życia
    • Podsumowanie

    ROZDZIAŁ 5: Impas i konflikt w negocjacjach

    • Wprowadzenie
    • Konflikt interesów
    • CASE STUDY: „Po prostu nie dostałem zgody”
    • Konflikt danych
    • CASE STUDY: Negocjacje oparte na zmanipulowanych danych
    • Konflikt struktury
    • CASE STUDY: „…Siła i moc to nie wszystko”
    • Konflikt wartości
    • CASE STUDY: „Przyznaj się kim jesteś…”
    • Konflikt relacji
    • CASE STUDY: „Nie wiem dlaczego, ale nie lubię gościa”
    • Następstwa konfliktów w negocjacjach
    • Impas w negocjacjach
    • Techniki zarządzania impasem
    • Metoda drobnych kroków
    • Przystanek
    • Prolongata
    • Wypuszczenie pary
    • Mediacja
    • Zmiana stylu negocjacji
    • Model wychodzenia z konfliktu i impasu
    • Zakończenie

    DLACZEGO DWÓCH AUTORÓW?

    null

    Artur Dłubak

    Artur w książce opisał merytoryczną część negocjacji i skupił się na formalnej zawartości w oparciu o swoją najlepszą wiedzę oraz doświadczenie. Jako praktyk biznesu, wieloletni zarządzający różnymi strukturami firm i korporacji przedstawił przedmiotowo, czym są negocjacje w każdym z ich aspektów rzeczowych. Dzięki temu, że prowadzi warsztaty z zakresu negocjacji i sprzedaży, swoją wiedzę zawarł w książce zgodnie z przekonaniem o tym, co jest najbardziej wartościowe dla uczestników jego zajęć.

    Roman Szymczak Ksiażka MERCHANDISING

    Roman Szymczak

    Roman zaprezentował praktyczne case studies (studium przypadków) z negocjacji, które prowadził w swoim zawodowym życiu. Jest on również praktykiem biznesu zarządzającym przez wiele lat różnymi firmami handlowymi, zarówno od strony sieci detalicznych, jak i producenta czy dystrybutora. Do każdego z merytorycznych rozdziałów Artura przedstawił rzeczywiste historie z prowadzonych przez siebie rozmów biznesowych. Wobec tego, że Roman jest trenerem specjalizującym się w rozwiązaniach marketingu handlowego, wiele przykładów będzie szczegółowo opisanych w kontekście zarządzania kategorią, merchandisingu czy strategii cenowo-promocyjnych. Może być to bardzo wartościowe dla tych czytelników, którzy prowadzą negocjacje z sieciami detalicznymi, nie tylko w aspekcie warunków cenowych, ale również koncepcyjnych.