Szkolenie otwarte

MERCHANDISING PRODUKTÓW

By 5 września, 2019 25 marca, 2020 No Comments

Celem szkolenia jest osiągnięcie wysokiego poziomu konkurencyjności poprzez podniesienie efektywności działań w zakresie merchandisingu oraz nabycie umiejętności właściwego projektowania i wykorzystania potencjału sklepu oraz pozycjonowania produktu. Uczestnicy rozwiną swoje kompetencje w zakresie projektowania sklepów i planogramów i pooznają psychologiczne mechanizmy zachowań konsumentów.

Program:

MODUŁ 1: Przedstawienie elementów marketingu w odniesieniu do sklepu.

  • Wprowadzenie do marketingu
  • Marketing mix według Kotlera (6P’s) – Przedstawienie stosowanych strategii w odniesieniu do: Produktu, Ceny, Miejsca,
    Promocji, Procesu i Personelu.
  • Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu w punkcie sprzedaży.

 

MODUŁ 2: Merchandising – zasady organizacji powierzchni sklepu.

  • Merchandising – czym jest?
  • Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkowymi ekspozycjami w punkcie sprzedaży?
  • Omówienie 15 zasad organizacji powierzchni (5 zasad odnośnie Kategoryzacji, 5 zasad omawiających punktu sprzedaży,
    5 zasad organizacji ruchu klienta), praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów sklepów.
  • Film instruktażowy – Organizacja przestrzeni sprzedażowej.

 

MODUŁ 3: Ćwiczenie MAKIETA.
Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji powierzchni sklepu uwzględniając rozkład regałów,
kategoryzacje produktów oraz miejsc umiejscowienia promocji i dodatkowych ekspozycji itp. – omówienie dobrych rozwiązań
zaproponowanych pomysłów – praktyczne rozwiązania – kluczowy punkt szkolenia.

  • Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży.
  • Omówienie zaprojektowanych rozwiązań dla sklepów z częścią samoobsługową i zza lady.
  • Prezentacja nowatorskich pomysłów

 

MODUŁ 4: Merchandising – budowanie kategorii asortymentowej w regale – layout kategorii.

  • Zasady budowania kategorii i regału aptecznego (10 technik ekspozycji towarów).
  • Zwiększenie rentowności przez odpowiedni layout kategorii – przykłady.
  • Wyróżnienie produktów w zależności o rodzaju regału i miejsca.

 

Szkolenie prowadzi: Roman Szymczak

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Właściwe podejście do zasad merchandisingu jako narzędzia zwiększającego komfort zakupu.
  • Odpowiednie wykorzystanie własnej wiedzy merchandisingowej do wydobycia potencjału sklepu oraz produktów producenta.
  • Samodzielne projektowanie powierzchni handlowych uwzględniając różne formaty sklepów – samoobsługa i pierwszy stół.
  • Poznanie zasad merchandisingowych w organizacji powierzchni sklepu oraz ekspozycji produktów w sali ekspozycyjnej.
  • Umiejętność tworzenia planogramów w zależności od asortymentu.

Zapytaj o szczegóły szkolenia

Call Now Button