
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest osiągnięcie wysokiego poziomu konkurencyjności poprzez podniesienie efektywności działań w zakresie merchandisingu oraz nabycie umiejętności właściwego projektowania i wykorzystania potencjału sklepu oraz pozycjonowania produktu. Uczestnicy rozwiną swoje kompetencje w zakresie budowy planogramów i poznają psychologiczne mechanizmy zachowań konsumentów.
Korzyści ze szkolenia
Program
Moduł 1. Drzewko decyzyjne klienta – budowanie asortymentu w punkcie handlowym:
Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego.
Kryteria przeznaczenia produktów.
Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii.
Moduł 2. Rola i strategia kategorii:
Znaczenie roli kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach.
Wnioski i zalecenia.
Ćwiczenie: przypisanie ról i strategii poszczególnych elementom drzewka decyzyjnego.
Moduł 3. Analityka macierzy – kategorii, producentów:
Analiza ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu.
Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta.
Analiza potencjału półki w kategorii asortymentowej.
Wyliczenia efektywności kategorii.
Moduł 4. Prezentacja 15 zasad budowania planogramów kategorii:
Prezentacja autorskiej metody budowania planogramów WISE (Widoczność, Identyfikacja, Skuteczność, Ekonomia).
Omówienie 15 zasad na podstawie praktycznych przykładów rozwiązań rynkowych.
Ćwiczenie: budowanie planogramu kategorii zgodnie z poznanymi zasadami.
Moduł 5. Ekonomia półki w zarządzaniu kategorią:
Ćwiczenie – rentowność modułu.
Budowa planogramu asortymentowego w oparciu o wybraną kategorię.
Ćwiczenie – wylicz efektywność ekonomiczną regału.
Prezentacja nowoczesnego narzędzia do budowania planogramów.
Moduł 6. Budowanie argumentacji związanej z planogramami.
Zebranie obiekcji związanych z asortymentem w punkcie handlowym.
Zbudowanie argumentacji korzyści powiązanej z poznanymi zasadami merchandisingu.