Czego się nauczysz na szkoleniu?

·  Jak prawidłowo zaplanować powierzchnię apteki?
·  W jaki sposób rozłożyć kategorie tematyczne i specjalne
·  Jak wykorzystać gorące miejsca w apteki
·  Jak wykorzystać efekt kolejkowy
·  Co to jest strefa dekompresji
·  Jak ocieplić zimne strefy i pułapki ciemności

Korzyści ze szkolenia

Wiele sklepów ustawianych jest bardzo chaotycznie. Niby ładnie wyglądają, czasami nawet mają sporo klientów lecz nie spodziewają się tego, że przy odpowiednim zastosowaniu zasad merchandisingu można osiągać lepsze wyniki sprzedażowe.
Na szkoleniu poznasz zasady merchandisingu w odniesieniu do organizacji powierzchni sprzedaży. Będziesz stosował/a właściwe podejście do zasad merchandisingu jako narzędzia zwiększającego komfort zakupu.
Po szkoleniu, każdy uczestnik będzie potrafił samodzielnie projektować powierzchnię handlową uwzględniając różne formaty punktów sprzedaży np. z częścią samoobsługową i zza lady.
Szkolenie pokaże w jaki sposób zarządzać przestrzenią sklepu zgodnie z zasadami merchandisingu, tak, by klienci mogli odkryć swoje potrzeby. Czas zakupów skróci się o ok. 25%, a klienci będą szybciej podejmować decyzje w sklepie. Dzięki prawidłowej organizacji przestrzeni sprzedażowej możesz pomóc im w intuicyjnym podejmowaniu decyzji zakupowych.
Nauczysz się odpowiednio wykorzystywać zdobytą wiedzę. W sposób praktyczny, wykorzystasz merchandising, wydobędziesz potencjał punktu handlowego oraz produktów producenta.

Program

Moduł 1: Przedstawienie elementów marketingu w odniesieniu do punktu sprzedaży:

Przedstawienie stosowanych strategii w odniesieniu do: Produktu, Ceny, Miejsca, Promocji, Procesu i Personelu.

Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu.

Moduł 2. Merchandising – zasady organizacji powierzchni:

Merchandising – czym jest?

Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkowymi ekspozycjami w sklepie?

Omówienie 15 zasad organizacji powierzchni (5 zasad odnośnie kategoryzacji, 5 zasad omawiających sklep, 5 zasad organizacji ruchu klienta).

Praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów sklepów.

Film instruktażowy – Organizacja przestrzeni sprzedażowej.

Moduł 3. Ćwiczenie MAKIETA.

Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji powierzchni sklepu uwzględniając rozkład regałów, kategoryzacje produktów oraz miejsca umiejscowienia promocji i dodatkowych ekspozycji itp.

Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów.

Praktyczne rozwiązania – kluczowy punkt szkolenia. Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży.

Omówienie zaprojektowanych rozwiązań dla sklepów z częścią samoobsługową i zza lady.

Prezentacja nowatorskich pomysłów.

Moduł 4. Merchandising – budowanie argumentacji sprzedaży koncepcji:

Włączenie eksperckiego języka w argumentację.

Prezentacje korzyści związanych z zastosowaniem zasad merchandisingu.

Zastosowanie technik sprzedaży koncepcji merchandisingowej z użyciem słownictwa merchandisingowego.

Forma szkolenia

null

Innowacyjne makiety

Praca na nowoczesnych magnetycznych makietach sklepów.
null

Video

Filmy instruktażowe.
null

Przykłady

Zdjęcia z różnych formatów sklepów.
null

Warsztaty

Warsztat z praktycznymi ćwiczeniami

Co o tym szkoleniu mówią uczestnicy?

Romek Szymczak to prawdopodobnie jeden z najlepszych w Polsce ekspertów od Trade Marketingu. Realizowaliśmy wspólnie dla moich klientów wiele owocnych projektów szkoleniowo-doradczych, w których był bardzo wysoko oceniany.

JAKUB LEWANDOWSKI / CEO W PASJA GRUPA DOBRYCH TRENERÓW

Współpracowaliśmy przez okres ponad roku, kiedy to Dział Operacji oraz Franczyzobiorcy przebyli kompletne szkolenia w tematyce merchandisingu oraz rentowności placówki handlowej. Szkolenia były przemyślane i rozłożone na odpowiednie etapy. Efektem były blisko 20% wzrosty sprzedaży.

SEBASTIAN DYDEK / SD

Firma profesjonalna w każdym calu. Ogromną wiedzę merytoryczną przekazują z pasją i zaangażowaniem. Praca z nimi to przyjemność.

JOANNA GILEWSKA / HR MANAGER, DANONE
Call Now Button