
Czego się nauczysz na szkoleniu?
· Jak prawidłowo zaplanować powierzchnię apteki?
· W jaki sposób rozłożyć kategorie tematyczne i specjalne
· Jak wykorzystać gorące miejsca w apteki
· Jak wykorzystać efekt kolejkowy
· Co to jest strefa dekompresji
· Jak ocieplić zimne strefy i pułapki ciemności
Korzyści ze szkolenia
Program
Moduł 1: Przedstawienie elementów marketingu w odniesieniu do punktu sprzedaży:
Przedstawienie stosowanych strategii w odniesieniu do: Produktu, Ceny, Miejsca, Promocji, Procesu i Personelu.
Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu.
Moduł 2. Merchandising – zasady organizacji powierzchni:
Merchandising – czym jest?
Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkowymi ekspozycjami w sklepie?
Omówienie 15 zasad organizacji powierzchni (5 zasad odnośnie kategoryzacji, 5 zasad omawiających sklep, 5 zasad organizacji ruchu klienta).
Praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów sklepów.
Film instruktażowy – Organizacja przestrzeni sprzedażowej.
Moduł 3. Ćwiczenie MAKIETA.
Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji powierzchni sklepu uwzględniając rozkład regałów, kategoryzacje produktów oraz miejsca umiejscowienia promocji i dodatkowych ekspozycji itp.
Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów.
Praktyczne rozwiązania – kluczowy punkt szkolenia. Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży.
Omówienie zaprojektowanych rozwiązań dla sklepów z częścią samoobsługową i zza lady.
Prezentacja nowatorskich pomysłów.
Moduł 4. Merchandising – budowanie argumentacji sprzedaży koncepcji:
Włączenie eksperckiego języka w argumentację.
Prezentacje korzyści związanych z zastosowaniem zasad merchandisingu.
Zastosowanie technik sprzedaży koncepcji merchandisingowej z użyciem słownictwa merchandisingowego.