
O szkoleniu
Korzyści ze szkolenia
· Na szkoleniu zapoznamy uczestników z badaniami dot. materiałów POS i zachowań shopperów. Poznamy trendy na rynku FMCG, DIY i w farmacji oraz dokonamy ich analizy pod kątem użyteczności na rynku klienta.
· Dowiemy się jak dopasować i wybrać odpowiednie narzędzia POS do charakterystyki shoppera – analiza wyników badań naukowych. Porozmawiamy o tym, jak wygląda współpraca z agencją kreatywną – co powinno się znaleźć w idealnym briefie?
· Dokonamy analizy korzyści wynikających z wykorzystania materiałów POS w punkcie sprzedaży.
· Zidentyfikujemy najlepsze materiały POS pod kątem miejsca, shoppera i produktu.
Czego się nauczysz na szkoleniu?
Program
Moduł 1. Zachowania klienta w punkcie sprzedaży detalicznej.
Omówienie dostępnych badań dotyczących zachowania polskich shopperów.
Markery wpływające na przyciągnięcie uwagi klienta – omówienie przykładowych konstrukcji.
Moduł 2. Trendy w projektowaniu i produkcji materiałów POS.
Najlepsze przykłady materiałów POS z rynku polskiego (Analiza materiałów, które dostały najwyższe noty w rankingu Linked In w roku 2019 i 2020).
Jak to robią za granicą?
Moduł 3. Zacznijmy od początku – czyli jak powinien wyglądać SKUTECZNY brief dla agencji shopper marketingowej?
Najczęściej popełniane błędy przy pisaniu briefów shopper marketingowych. „Must have” dla każdego skutecznego briefu. „Best practise” – jak to robią najlepsi.
Efekt WOW! Najbardziej pożądany efekt w każdym briefie shopper marketingowym – jak go osiągnąć we współpracy z agencją?
Jak nie zaprzepaścić pracy w dziale trade marketingu (proces konsultacji z działem handlowym na etapie wstępnym; współpraca z działem marketingu, zbieranie opinii po akcji – ewaluacja)
Moduł 4. Nowe technologie stosowane w materiałach POS.
Szanse i zagrożenia ze strony kas samoobsługowych.
Ekrany LCD i LED wykorzystywane w konstrukcjach ekspozycyjnych.
Nowe technologie druku oraz nowe surowce.
Moduł 5. Czy tych błędów można było uniknąć?
Omówienie na przykładach z rynku pułapek czyhających w procesach projektowania i produkcji opakowań oraz materiałów POS.