Brak produktów w koszyku.

Książka

Merchandising

Książka Merchandising

ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ W PUNKCIE SPRZEDAŻY
To pierwsza w Polsce książka o merchandisingu i zarządzaniu kategorią oparta na wielu latach pracy i obserwacji rynku, zachowań klientów i zrealizowanych projektów doradczych w obszarze trade marketingu.
W książce zostało omówione ponad 100 czynników, które – zgodnie z psychologią zachowań konsumenckich – wpływają na klienta w punkcie sprzedaży.
Dzięki niej dowiesz się więcej o doborze asortymentu za pomocą procesu zarządzania kategorią, jak wykorzystać potencjał organizacji powierzchni sklepu, zasadach budowania intuicyjnych dla klienta ekspozycji w kategorii oraz o dodatkowych ekspozycjach w sklepie, które Klient zauważy.
320 stron praktycznych rozwiązań merchandisingowych stosowanych w sklepach
30 zasad merchandisingu dot. Organizacji powierzchni i budowania ekspozycji
20 ćwiczeń do rozwiązania i sprawdzenia swojej wiedzy
Szerokie spojrzenie na zarządzanie kategorią – niezbędny punkt wyjścia do zrozumienia procesu budowania koncepcji standardów merchandisingowych
Omówienie merchandisingu z perspektywy producenta, sklepu i klienta
Przykłady narzędzi, które pomogą w utrzymaniu standardów ekspozycyjnych

Odbierz darmowy

rozdział książki

Wypełnij formularz, w odpowiedzi otrzymasz publikację pdf z pierwszym rozdziałem książki Negocjacje – droga do porozumienia.

Zainteresowany/na tą książką?

Kliknij poniższy przycisk i przejdź do sklepu
Dla kogo jest ta książka
  • Dla właścicieli lub menedżerów zarządzającym punktem sprzedaży
    rozumianym jako sklep detaliczny z różnych branż (FMCG, DIY, RTV/AGD, fashion), a także aptekami. Mechanizmy postrzegania przez klientów (pacjentów) cen w każdym miejscu są bowiem identyczne,
  • Dla menadżerów odpowiadającym za sprzedaż od strony producenta,
    gdyż znajomość różnych technik i narzędzi związanych z zarządzaniem cenami i psychologią cen, może pomóc w rozmowach z detalistą. Naucz się stosować właściwe rozwiązanie cenowe korzystne dla detalisty jak i producenta,
  • Dla menadżerem marketingu lub trade marketingu
    który w swoich strategiach sprzedażowych opiera się tylko na modelach analitycznych, porównawczych, pomijając całą gamę rozwiązań związanych z psychologią i postrzeganiem cen przez klientów.
Spis treści
Rozdział 1: Zarządzanie kategorią
  • Wstęp do zarządzania kategorią – założenia i definicje
  • Proces zarządzania kategorią
  • Strategia
  • Analizy i badania
  • Dobór produktów do kategorii
Rozdział 2: Merchandising - definicje
  • Merchandising – definicje
  • Jakie są główne cele merchandisingu
  • Działania sensoryczne
  • Znaczenie kolorów w merchandisingu
Rozdział 3: Merchandising - organizacja powierzchni sklepu - kategoryzacja
  • Kryteria tematyczne
  • Kryteria specjalne
  • Komplementarność, czyli logiczne powiązania
  • Zasada krzyża regału
  • Poziomy regałów
Rozdział 4: Merchandising - organizacja powierzchni sklepu - strefy sklepu
  • Strefy sklepu Osie widokowe
  • Strefy gorące w sklepie
  • Strefy zimne w sklepie
  • Pułapki ciemności – czyli jak wykorzystać oświetlenie w sklepie
Rozdział 5: Merchandising - organizacja powierzchni sklepu - ruch klientów
  • Ruch prawostronny i chodzenie po obrzeżach sklepu
  • Efekt trawnikowy w sklepie
  • Wolne plecy
  • Zagospodarowanie ekspozycji wolnostojących w sklepie
  • Zagospodarowanie kasy
Rozdział 6: Merchandising - budowanie ekspozycji metodą WISE
  • Widoczność
  • Segmentacja
  • Multifacing produktów
  • Serce regału
  • Budowanie kontrastów
  • Identyfikacja
  • Zasada lewego oka
  • Oznaczenia cenowe w regale
  • Wyróżnienia sklepu, kategorii i asortymentu
  • Wyróżnienia producenta w sklepie
  • Stabilność
  • Efekt linii
  • Efekt obfitości
  • Zasada FIFO, LIFO, FEFO
  • Dostępność asortymentu
  • Ekonomia
  • Trójkąt konsensusu merchandisingowego
  • Kryteria wyboru danych do budowania ekspozycji
  • Ekonomia regału – wyliczenia efektywności z półkI
Rozdział 7: Narzędzia utrzymania ekspozycji
  • Usługa merchandisingu w sklepie – kiedy jest potrzebna?
  • Współpraca z agencją merchandisingową
  • Case study: obsługa merchandisingowa firmy Karcher

Nie zwlekaj i kup książkę już dziś!

Autor

Książki

Roman Szymczak
Specjalizacja: Trade Marketing Handlowy

Poznaj ciekawostki rynkowe

Zapisz się do newslettera
Copyright © 2021 – 2024 All Rights Reserved
Realizacja projektu Xseox Marketing
crossmenuarrow-right