To pierwsza w Polsce książka o merchandisingu i zarządzaniu kategorią oparta na wielu latach pracy i obserwacji rynku, zachowań klientów i zrealizowanych projektów doradczych w obszarze trade marketingu. W książce zostało omówione ponad 100 czynników, które – zgodnie z psychologią zachowań konsumenckich – wpływają na klienta w punkcie sprzedaży. Dzięki niej dowiesz się więcej o doborze asortymentu za pomocą procesu zarządzania kategorią, jak wykorzystać potencjał organizacji powierzchni sklepu, zasadach budowania intuicyjnych dla klienta ekspozycji w kategorii oraz o dodatkowych ekspozycjach w sklepie, które Klient zauważy.
320 stron praktycznych rozwiązań merchandisingowych stosowanych w sklepach
30 zasad merchandisingu dot. Organizacji powierzchni i budowania ekspozycji
20 ćwiczeń do rozwiązania i sprawdzenia swojej wiedzy
Szerokie spojrzenie na zarządzanie kategorią – niezbędny punkt wyjścia do zrozumienia procesu budowania koncepcji standardów merchandisingowych
Omówienie merchandisingu z perspektywy producenta, sklepu i klienta
Przykłady narzędzi, które pomogą w utrzymaniu standardów ekspozycyjnych
Odbierz darmowy
rozdział książki
Wypełnij formularz, w odpowiedzi otrzymasz publikację pdf z pierwszym rozdziałem książki Negocjacje – droga do porozumienia.
Dla właścicieli lub menedżerów zarządzającym punktem sprzedaży rozumianym jako sklep detaliczny z różnych branż (FMCG, DIY, RTV/AGD, fashion), a także aptekami. Mechanizmy postrzegania przez klientów (pacjentów) cen w każdym miejscu są bowiem identyczne,
Dla menadżerów odpowiadającym za sprzedaż od strony producenta, gdyż znajomość różnych technik i narzędzi związanych z zarządzaniem cenami i psychologią cen, może pomóc w rozmowach z detalistą. Naucz się stosować właściwe rozwiązanie cenowe korzystne dla detalisty jak i producenta,
Dla menadżerem marketingu lub trade marketingu który w swoich strategiach sprzedażowych opiera się tylko na modelach analitycznych, porównawczych, pomijając całą gamę rozwiązań związanych z psychologią i postrzeganiem cen przez klientów.
Spis treści
Rozdział 1: Zarządzanie kategorią
Wstęp do zarządzania kategorią – założenia i definicje
Proces zarządzania kategorią
Strategia
Analizy i badania
Dobór produktów do kategorii
Rozdział 2: Merchandising - definicje
Merchandising – definicje
Jakie są główne cele merchandisingu
Działania sensoryczne
Znaczenie kolorów w merchandisingu
Rozdział 3: Merchandising - organizacja powierzchni sklepu - kategoryzacja
Kryteria tematyczne
Kryteria specjalne
Komplementarność, czyli logiczne powiązania
Zasada krzyża regału
Poziomy regałów
Rozdział 4: Merchandising - organizacja powierzchni sklepu - strefy sklepu
Strefy sklepu Osie widokowe
Strefy gorące w sklepie
Strefy zimne w sklepie
Pułapki ciemności – czyli jak wykorzystać oświetlenie w sklepie
Rozdział 5: Merchandising - organizacja powierzchni sklepu - ruch klientów
Ruch prawostronny i chodzenie po obrzeżach sklepu
Efekt trawnikowy w sklepie
Wolne plecy
Zagospodarowanie ekspozycji wolnostojących w sklepie
Zagospodarowanie kasy
Rozdział 6: Merchandising - budowanie ekspozycji metodą WISE
Widoczność
Segmentacja
Multifacing produktów
Serce regału
Budowanie kontrastów
Identyfikacja
Zasada lewego oka
Oznaczenia cenowe w regale
Wyróżnienia sklepu, kategorii i asortymentu
Wyróżnienia producenta w sklepie
Stabilność
Efekt linii
Efekt obfitości
Zasada FIFO, LIFO, FEFO
Dostępność asortymentu
Ekonomia
Trójkąt konsensusu merchandisingowego
Kryteria wyboru danych do budowania ekspozycji
Ekonomia regału – wyliczenia efektywności z półkI
Rozdział 7: Narzędzia utrzymania ekspozycji
Usługa merchandisingu w sklepie – kiedy jest potrzebna?
Współpraca z agencją merchandisingową
Case study: obsługa merchandisingowa firmy Karcher